Ga naar inhoud

Huidmijt wordt erger en erger


Mary

Aanbevolen berichten

www.google.nlHallo,

ik ben vorige week met mijn konijn naar de dierenarts geweest en hij heeft huidmijt. Ik heb daar ook wat voor gekregen, Stronghold, maar het wordt naar mijn idee alleen maar erger. Weet iemand dat, of dat bij het proces hoort? Ik zal proberen er een foto bij te voegen.

hmm, het lukt niet, ik moet een url invullen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is huidmijt hetzefde als schurft?

Het kan heel hardnekkig zijn, ik heb het ongeluk gehad een cavia te kopen met schurft en om de zoveel tijd stak het weer de kop op.

Ik kreeg Ivomec als spoelmiddel, verdunnen met water, cavia's onderdompelen (en konijnen) en dan gewoon laten los lopen. Te doen in de zomer, quasi onmogelijk in de winter. Maar het werkt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg voor de cavia's een injectiespuit met Ivomec mee naar huis. Dat moest ik in hun nek druppelen, 1 drup per cavia was genoeg en om de 3 weken herhalen.

Binnen mum van tijd waren ze mijt-vrij gelukkig. Lijkt me geen pretje, al dat gekrab!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb de dierenarts gisteren gebeld en ze zei dat ik beter maar zsm kon komen. Stronghold mot nr een paar dagen Ik moest dan wel naar een ander plaats en had geen vervoer. Ik heb besloten het 2e pipetje van strongold eerst te gebruiken en als het dan nog niet over is naar de da te gaan.....we zullen zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenarts zegt dat je beter zo snel mogelijk kan komen ..

en omdat je geen vervoer hebt wacht je maar even af ..

hmm vreemd ik zie dat je in groningen woont ik ook en daar rijden echt genoeg bussen dus dat is natuurlijk altijd een mogelijkheid .. mijt is echt neit fijn mijn katten hebben het gehad ik heb ze zelf ook onder de microscoop zien krioelen . ik zou voor de zekerheid wel even heen gaan .

welke dierenarts heb jij ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet me bij shanty aansluiten dat je redenatie een beetje vreemd is...

je stelt je vraag hier- en krijgt advies zo snel mogelijk contact met je dieenarts op te nemen.

je belt je dierenarts- deze zegt je zo spoedig mogelijk te komen.... ( watje natuurlijk kunt verwachten aangezien een dierenarts niet door de telfoon kan behandelen)

en vervolgens trek je toch je eigen plan om eerst de tweede pipet toe te dienen...

dat je geen vervoer hebt kan natuurlijk, dat hebbenw el meer mensen... maar er moet toch een manier zijn daar te geraken...

je kunt je misschien voorstellen dat je konijn gek word van de jeuk.... jeuk is vaak erger dan pijn.. zegt men...

duidelijk is dat de stronghold niet werkt.. je zult dus echt andere maatregelen moeten gaan nemen!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn reactie is alles behalve vijandig bedoeld hoor... dat is het jammere van een forum dat je de gezichtsuitdrukkking en intonatie van een gesprek mist!

een preek wil ik je ook niet geven omdat ik mij, ten eerste daar niet de aangewezen persoon voor vind, ik er het recvht niet toe heb, en ik van mening ben dat niemand hier een preek nodig heeft.

wel wil ik mijn verbazing over je genomen beslissing uiten, en mijn onbegrip tonen....

hetgeen in getypt heb is mijn mening.

er vanuit gaande dat we hier alsvolwassen mensen over kunnen discussieren, en men ook iets van een ander accepteert, aanneemt en er mogelijkerwijs iets mee doet...

als jij anders ervaren hebt vind ik dat zeer spijtig...

iedereen hier heeft het beste met je konijn voor en wil je helpen , en je in deze situatie de ernst van de situatie/ aandoening laten inzien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik ook wel wel en ik ben van mening dat als je een huisdier neemt er ook de volle verantwoordelijk voor moet nemen. maar ik vraag gewoon advies en tips van mensen en vindt het dan raar als je mijn redenatie 'raar' vindt en dat 'ik mijn eigen plan trek'. ik heb dit samen besloten met andere mensen die veel van konijnen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou goed...

ik vind het erg jamer dat je het zo opvat en hierdoor zo lichtgeraakt bent... wat absoluut niet mijn bedoeling was maar goed..

ik denk dat we et beter hierbij kunnen laten omdat dit natuurlijk volkomen zinloos is.. en ik geen zin heb om hier over te blijven discussieren!

ik hoop van harte dat je konijn van zijn mijt afkomt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dit een beetje een mis-communicatie, ik bedoel het niet alleen naar jou toe. Ik bedoel het absoluut ook niet boos maar de berichten kwamen gewoon verkeerd over.

We laten het hier inderdaad maar bij. Ik hoop ook dt mijn nijn zich snel weer beter voelt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .