Fruitella Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Hoi, Ik hoorde laatst over het RHD-2 virus, en ik vroeg me af wat jullie zouden doen wat betreft de entingen. Ik heb 2 konijntjes buiten zitten in een ren, waar geen andere konijnen bij kunnen. De kosten voor enting zijn best hoog, namelijk 20 euro per enting die ook nog herhaald moet worden (als iemand in het westen van brabant een goedkopere optie weet hoor ik het graag). Ik zat me ook af te vragen of het zinvol zou zijn om de ren te bedekken met horgaas, om te voorkomen dat overdracht via insecten plaatsvindt. Wat zouden jullie doen? Groetjes Fruitella
Sanne1993 Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Je zou nog even kunnen afwachten tot het nieuwe vaccin er is dat niet geboosterd hoeft te worden, maar wanneer dat precies leverbaar zal zijn in Nederland is nog vrij onzeker. In dit topic is al heel wat discussie geweest over het nieuwe virus, dus ik raad je aan om dat eens door te kijken.
Hart16 Geplaatst: 9 mei 2016 Geplaatst: 9 mei 2016 Ik heb ook heel lang getwijfeld hoor, maar ik ben toch voor de enting die geboosterd moet gaan. Ze krijgen morgen hun laatste shot. Vind het een heel prettig idee dat nu met de warme dagen mijn konijnen honderd procent beschermd zijn. Dierenartsen in de regio Rotterdam waar ik zit hebben nog weinig tot geen zicht op wanneer het andere vaccin beschikbaar zal zijn en dat vind ik te lang gaan duren. XX
Aanbevolen berichten