MImmm Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Hallo Mijn konijntje Mini is vorige week gesteriliseerd, alles verloopt heel goed. Maar deze ochtend wreef ik op haar pels en voelde iets raar. Het plekje op de foto hieronder is toch 1,5 cm op 1.5 cm (ruw geschat) en situeert zich op haar rug. Heeft dit te maken met de sterilisatie? Het voelt wat aan als een korst. Mini liep tot voor de sterilisatie steeds buiten.
Deeskuh88 Geplaatst: 2 mei 2016 Geplaatst: 2 mei 2016 Ik heb het zelf met 3 van mijn gesteriliseerde voedsters niet gezien, dus dat het samenhangt met de sterilisatie lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik zou de dierenarts erover contacteren! Ik neem aan dat ze een dezer dagen op nacontrole moet?
MImmm Geplaatst: 2 mei 2016 Auteur Geplaatst: 2 mei 2016 Een nacontrole was niet vereist. Morgen komt de dierenarts langs om te kijken naar de wonde. Ik ben benieuwd en hou je op de hoogte
Aniek Geplaatst: 3 mei 2016 Geplaatst: 3 mei 2016 Lijkt op een reactie van een injectie, dat zou natuurlijk kunnen, want ze heeft ongetwijfeld injecties gekregen voor de sterilisatie
MImmm Geplaatst: 4 mei 2016 Auteur Geplaatst: 4 mei 2016 Mijn konijn is wat wild geweest en hebt zich buiten bezeerd blijkbaar :). Geen erg dus, gewoon een korstje. Bedankt allemaal!
Aniek Geplaatst: 4 mei 2016 Geplaatst: 4 mei 2016 Een konijn bezeerd zich niet zomaar aan de rug hoor, alleen niet alle dierenartsen zullen dit erkennen als een reactie op een injectie. Het is het vaak wel, maar ook niks om zorgen over te maken, trekt wel weer weg
MImmm Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 De dierenarts vertelde mij om honing op de wonde te doen. Dat zou een helend effect hebben. Nu heb ik er wel nog niet zoveel van ervaren
Sonja1990 Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Honing heeft inderdaad een helend effect. Ik doe het altijd in mijn badwater voor mijn eczeem
Ainariel Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Ik zou geen honing op de wond doen. Honingzalf kan wel, dat is er speciaal voor. Alleen honing doet nl hartstikke zeer.
Dipsy Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Ik denk ook eerder aan honing zalf. Lijkt mij dat pure honing enorm bijt in een wond. Succes
MImmm Geplaatst: 11 mei 2016 Auteur Geplaatst: 11 mei 2016 Ik moet wel zeggen dat de wonde ondertussen al een serieuze korst geworden is. Ik heb ook enkel honing op de korst gedaan. En zij leek dit niet erg te vinden. Ze gaf nooit een krimp.. Ik hoop nu maar dat ze geen pijn heeft gehad :(. Het was enkel op aanraden van de dierenarts..
Sonja1990 Geplaatst: 11 mei 2016 Geplaatst: 11 mei 2016 Vetramil heeft goede honingzalf en ook spoelvloeistof. De honingzalf gebruik ik zelf ook bij wondjes werkt beter dan alle rommelzalfjes die ik van de dokter krijg
Aniek Geplaatst: 12 mei 2016 Geplaatst: 12 mei 2016 Is ze toevallig ook onlangs ingeënt? Meestal droogt de korst vanzelf en valt die uiteindelijk vanzelf weg, kan wel een tijd duren. Het heeft wel echt even de tijd nodig, maar in principe smeer ik er nooit wat op.
MImmm Geplaatst: 12 mei 2016 Auteur Geplaatst: 12 mei 2016 Ja ze is een 1.5 maand geleden gevaccineerd en twee weken geleden gesteriliseerd :).
Aniek Geplaatst: 14 mei 2016 Geplaatst: 14 mei 2016 Het is ook namelijk een typische plek voor een reactie op de inenting en dat kan met 1,5 maand terug gevaccineerd wel kloppen. Vaak zie ik het pas drie tot vier weken na de vaccinatie en voor het weg is zijn we nog een heel stuk verder. Ik zie althans vaker reactie op de inenting dan op injectie van narcose/antibiotica etc. Verder niet direct iets om zorgen over te maken hoor, trekt wel weer weg, maar je moet het wel altijd een beetje in de gaten houden dat er geen abces onder komt, dat gebeurd gelukkig zelden.
MImmm Geplaatst: 15 mei 2016 Auteur Geplaatst: 15 mei 2016 19 uur geleden zei Aniek: Het is ook namelijk een typische plek voor een reactie op de inenting en dat kan met 1,5 maand terug gevaccineerd wel kloppen. Vaak zie ik het pas drie tot vier weken na de vaccinatie en voor het weg is zijn we nog een heel stuk verder. Ik zie althans vaker reactie op de inenting dan op injectie van narcose/antibiotica etc. Verder niet direct iets om zorgen over te maken hoor, trekt wel weer weg, maar je moet het wel altijd een beetje in de gaten houden dat er geen abces onder komt, dat gebeurd gelukkig zelden. Bedankt! Het is mooi aan het genezen; de korst zal er bijna afvallen. Dus ik zorgenvrij :D.
Aanbevolen berichten