Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn Fro (een vuilnisbak met sinds zijn geboorte één hangoor en één rechtopstaand oor met een Japanner kleurenschema) heeft het altijd goed gedaan.

Ik zag hem twee jaar geleden in de etalage van een rommelige dierenwinkel, en ondanks dat ik de dierenwinkel zeker niet wil steunen, was het liefde op het eerste gezicht en wilde ik Fro daar zo snel mogelijk weghebben. Fro is een mannetje, niet ingeënt of gecastreerd, maar gaat wel jaarlijks naar de dierenarts voor een check.

Nu had hij een tijd geleden (2-3 maanden) een traanoogje, maar dit trok na een week of twee vanzelf weg. Daarna is zijn nekje steeds kaler geworden, maar hij krabt niet aan de kale plek en er zitten geen schilfers. De dierenarts wist ook niet waarom het kaal was, maar besloot toch maar een anti-schurft kuurtje voor te schrijven, wat ik inmiddels afgemaakt heb (twee keer 10-14 dagen uit elkaar aanbrengen op de kale plek). Na het bezoekje aan de dierenarts begon het me op te vallen dat hij zijn nek zo raar buigt. Zeker 1x per uur, maar vaak ook een aantal keer per minuut, buigt hij zijn hoofd helemaal naar achter, waarbij hij het een beetje naar de zijkant draait. Ook maakt kun je hem soms horen ademen. 

Dit zijn eigenlijk dus vier klachten in de afgelopen maanden die ik niet eerder bij hem gezien heb: het traanoog, de kale plek, het nekbuigen en het hoorbaar ademen.

Ik heb uiteraard zelf al gegoogled, maar ik heb geen aandoening kunnen vinden waarin alle vier de symptomen beschreven staan. Herkent iemand dit beeld? En kan iemand me zeggen of ik me zorgen moet maken?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .