Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedenavond. Ik ben nieuw en heb me speciaal aangemeld omdat ik hoop dat er wat ervaringsdeskundigen zijn die mij kunnen helpen.

Mijn reusje heeft e.cuniculi sinds afgelopen woensdag. Ze heeft bij de dierenarts een vitamine b shot gekregen en antibiotica. Nu ben ik zelf nog panacur gaan halen want dat werd niet voorgeschreven. Maar ik las dat dat wel essentieel was dus ik ben er achteraan gegaan.

Ze krijgt nu dus antibiotica en panacur. Ik heb haar binnen gehaald en ligt met dekens in mijn dochtertjes oude ledikantje. 

De eerste vraag is... Ik heb gelezen dat ze last kunnen krijgen van urine brand. Ik wil kijken en checken of ze daar last van heeft. Maar doe ik haar pijn als ik haar vastpak om het te controleren? Heeft ze überhaupt pijn?

Verder.. naast de medicatie die ik toe dien oraal. Geef ik haar ook water via een spuitje in haar mond. Hoeveel ml heeft ze nodig per dag? Ik las dat ze veel dorst kunnen hebben omdat de nieren falen.  Maar hoeveel is verstandig?

Er komen vast nog meer vragen hoor maar ik zou het alvast fijn vinden als ik hier reacties op krijg!

Mvg Brenda

Geplaatst:

Welkom hier op het forum. 
Jammer dat je je aan moet melden met zo'n vervelende situatie. 

De eerste vraag die in mij op komt is wat zijn haar symptomen? 
Het is daarvan een beetje afhankelijk wat je met haar kan doen. 
De vraag of ze pijn heeft hangt ook een beetje van haar symptomen af. Als je denkt dat ze pijn heeft mag je pijnstilling geven, dit heeft verder geen gevolgen voor de andere medicaties. 
Ze drinkt helemaal niet meer zelfstandig? 
Bij mij dronk het konijn ook niet meer zelfstandig en heb ik haar ORS gegeven in plaats van gewoon water. Om het vocht op peil te houden zeg maar. Ook kun je kijken of ze groente wil eten hier zit ook extra vocht in.

Beterschap voor je konijntje en goed van je dat je panacur hebt gehaald want dat is inderdaad medicatie #1 bij E.C!  

Geplaatst:

Bedankt alvast! Ze eet geen biks en hooi. Maar alle groentes gaan er super goed in! Ze begint wel al weer wat te bewegen door het ledikantje heen. Wel moeizaam maar het komt weer op gang. Zodra ze ons ziet komt ze gelijk aan schuiven om te kijken of we wat voor haar hebben. Ook heb ik het idee dat ze wat aankomt. Ik vermoed dat ze gewoon niet goed weet hoe ze moet drinken met dat scheve koppie. Want het pipet vind ze verder prima zodra ze doorheeft dat het water is en geen medicatie. 

Geplaatst:

Dan zou ik haar gewoon water geven tot ze zelf niet meer wil. Mijn konijn stopte zelf ook en draaide (voor zover dat kon) haar koppie weg als ze genoeg had.
Je zou het kunnen proberen met een flesje, wel opletten dat die niet lekt zodat ze niet nat wordt van het water ;)

Mijn konijntje met een megascheve kop drinkt nu ook gewoon uit een drinkensbak. Soms is ze ietwat onhandig en komt haar oor in de bak maar op den duur leert ze daar wel mee om gaan. Houd er rekening mee dat het scheve koppie kan blijven, al kunnen ze zich daar prima aan aanpassen als ze het eenmaal 'gewend' zijn. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .