Kirina Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Hoi, Helaas is mijn konijntje vandaag weer ziek :( Ik had ongeveer een maand geleden 2 konijntjes met erge schurft. Hiervan zijn ze volledig hersteld. De gene die nu terug ziek is heeft enkel nog lichte korstjes op zijn rug, maar echt miniem. Al mijn konijnen zijn behandeld tegen schurft met stronghold en herhaald na 2 weken. Nu heb ik echter vandaag korsten opgemerkt rond de anus en een beetje rond de geslachtsdelen :( En daarvan weet ik totaal geen oorzaak. Het zijn dikke, zwarte, harde korstjes die ik er niet onmiddelijk af krijg (wil ook niet teveel prutsen en het nijntje pijn doen). Heeft iemand enig idee wat ik kan doen? Het beestje lijkt er niet van af te zien, maar we gaan er wel mee bij de dierenarts maandag. Of zou ik dit weekend gaan? Iemand tips? Groetjes, Kirina
Proetski Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Zijn het echt korsten of kan het ook "plakpoep" (blindedarmkeutels) zijn? Heb je een foto?
Kirina Geplaatst: 8 april 2016 Auteur Geplaatst: 8 april 2016 Het zijn volgens mij geen blindedarmkeutels. Het was hard en korsterig. Hun spijsvertering staat bij alle 6 mooi in orde, ze krijgen de juiste hoeveelheid kwalitatief voer, hooi en drinken voldoende en bij het uikuisen vind ik mooie bolletjes of wat blindedarmkeutels die dan in een hoopje aan elkaar plakken, maar nooit echt plakpoep. Volgens mij is het weer eerder een schimmel of huidprobleem ofzo. Ik vind het echt iets raars. Morgen zorg ik voor een foto, maar nu moest ik naar restaurant.
Proetski Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 Ik ken niet zoveel konijnenziektes, van konijnensyfilis weet ik wel dat het korsten rond de anus, geslachtsdelen en bek kan veroorzaken
Aanbevolen berichten