LunaLucaLucky Geplaatst: 4 april 2016 Geplaatst: 4 april 2016 Hallo allemaal ! Hopelijk kunnen jullie mij misschien wat advies geven. Ik heb een lief voedstertje van 2 jaar oud. Sinds een paar uur wilt zij niks meer eten en het lijkt bijna alsof ze binnen n paar uur flink is afgevallen. Oppeens is ze erg ingevallen bij de flanken. Nu heb ik al tig keer met een spoed dierenarts gebeld 1 weigert gewoon om te komen 2 anderen zeggen nog net niet letterlijk dat het "maar" een konijn is. Ik blijf bellen tot iemand mijn arm schatje wilt helpen. Ik heb zelf wel een aantal dingen in huis prozyme , ciseral drops en carbrofen. Mag ik hier wat van aan haar geven ? Ik weet dat een dierenarts de beste oplossing is en daar blijf ik ook achteraan gaan. Maar is er ook maar iets wat ik zelf kan doen. Ik wil dr zo graag helpen :( Een likje van Luna
Domino Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Hoe gaat het nu? Heb je nog een spoedarts bereid gevonden? Hoe is haar temperatuur? En hoe voelt haar buik aan?
LunaLucaLucky Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Geplaatst: 5 april 2016 Ik heb inmiddels met 6 spoed dierenartsen gebeld, geen een wilt mij helpen echt belachelijk sorry dat ik het zeg. Ik heb een hele tijd haar buik gemasseerd haar koorts was heel hoog 42.2 ik heb het net weer getemperatuurd en hij is gezakt naar 38.2. Zoals ik al zei ben ik geruime tijd bezig geweest met masseren dit liet ze vrijwillig toe. Na 2 uurtjes bij mij te hebben gelegen sprong ze inneens af en ging naar haar kooi om te eten en te drinken. Haar buik voelde eerder op de avond extreem zacht aan, nu weer wat harder. Alsnog ga ik dadelijk naar mijn eigen konijnkundige dierenarts is toch niet normaal dat spoed dierenartsen het als een tijdsverspilling zien. Verder ben ik wel blij dat ze wat gegeten heeft en gedronken. Nu ik dit hier zit te typen zie ik haar allerlei binky's maken en is ze flink door de kamer aan het racen. Het lijkt dus beter te gaan. Maar ik ga alsnog dadelijk even met haar. Het is op nog geen 5 minuten lopen dus al te veel stress zal het denk ik niet geven. 1
Sanne1993 Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Jeetje wat heftig! Fijn dat ze zich nu weer beter voelt.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 2 uur geleden zei LunaLucaLucky: Ik heb inmiddels met 6 spoed dierenartsen gebeld, geen een wilt mij helpen echt belachelijk sorry dat ik het zeg. Ik heb een hele tijd haar buik gemasseerd haar koorts was heel hoog 42.2 ik heb het net weer getemperatuurd en hij is gezakt naar 38.2. Zoals ik al zei ben ik geruime tijd bezig geweest met masseren dit liet ze vrijwillig toe. Na 2 uurtjes bij mij te hebben gelegen sprong ze inneens af en ging naar haar kooi om te eten en te drinken. Haar buik voelde eerder op de avond extreem zacht aan, nu weer wat harder. Alsnog ga ik dadelijk naar mijn eigen konijnkundige dierenarts is toch niet normaal dat spoed dierenartsen het als een tijdsverspilling zien. Verder ben ik wel blij dat ze wat gegeten heeft en gedronken. Nu ik dit hier zit te typen zie ik haar allerlei binky's maken en is ze flink door de kamer aan het racen. Het lijkt dus beter te gaan. Maar ik ga alsnog dadelijk even met haar. Het is op nog geen 5 minuten lopen dus al te veel stress zal het denk ik niet geven. Gelukkig gaat het weer beter met haar..! Dit zelfde had ik ook met de spoed dierenarts.. toen ik mijn eigen dierenarts noemde zei hij "daar doen wij geen diensten voor, dan zul je echt moeten wachten tot morgenvroeg en je eigen dierenarts bellen"... je hebt er helemaal niks aan dus..
Dolliewollie Geplaatst: 5 april 2016 Geplaatst: 5 april 2016 Jeetje dat is ook wat zeg, heel slecht!! Toen mij. Eerste konijn gas had, kwam ik helaas zelf veel te laat achter, moest ik op een zondag in Amsterdam waar ik woonde toch met spoed naar een spoedarts en daar kon ik meteen terecht. Helaas moest hij toen worden ingeslapen maar ze hebben me wel geholpen dus er zijn ook goede ervaringen. Het was nog op mij verjaardag ook :-( ben benieuwd wat je eigen dierenarts zegt!
LunaLucaLucky Geplaatst: 5 april 2016 Auteur Geplaatst: 5 april 2016 Vanochtend dus nog bij mijn eigen dierenarts geweest. Ze heeft inderdaad een gas aanval gehad. Hij vond dat ik goed gehandeld had qua masseren etc. En gelukkig heb ik van hem een telefoonnummer gekregen van een konijnkundige spoed dierenarts. Hopelijk heb ik t niet nodig maar het geeft toch een fijner gevoel. Het gaat nu weer oke met dr ze is weer helemaal de oude . 4
Aanbevolen berichten