Ga naar inhoud

Konijn wel of niet in laten slapen


linlovesrabbits

Aanbevolen berichten

Hallo allen.

 

Ik plaats hier even een bercht omdat ik heel erg twijfel of ik mijn konijn bambam moet in laten slapen. Even in het kort. Dit is een konijntje die al heel wat heeft meegemaakt.  Paar jaar geleden een hersenbloeding. E.c patiënt. Maden overleeft en nu loopt hij al ander half jaar met nier problemen waardoor hij mager is vol zit met vertalingen omdat zij  nieren niet meer werken. 

Toen we er achter kwamen wat er nu met hem aan de hand was, was het nog best wel een vrolijk konijn en nam hem dus weer mee naar huis. ik dacht zolang hij nog een beetje konijn kan zijn laat ik hem nog niet inslapen.

Maar dit duurt nu al heel lang. En ik merk dat hij nu toch wel slechter wordt. Door de verkalkingen langs zijn ruggengraat worden de zenuwen aangetast van zijn achter poten. Deze kan hij ook niet meer goed gebruiken. Sinds de laatste paar dagen tref ik hem vaak op zijn zij aan en komt hij bijna niet meer overeind.

Hij eet en drinkt nog wel. Maar daar is ook alles mee gezegd. ik vind het heel moeilijk om een keuze te maken. Aan de ene kant denk ik dat ik hem er al te lang mee laat lopen. Maar je maakt ook niet zomaar een keuze om gelijk zijn leven te beeindigen.

Wat zouden jullie doen. ik snap dat het voor jullie misschien ook moeilijk te zeggen is. Maar wie toch een mening heeft laat hem alsjeblieft horen!

Groetjes linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij al niet meer overeind kan komen, dan zal ik hem in laten slapen, hoe moeilijk het ook is natuurlijk, want dit is voor hem ook geen doen...

 

Heel veel sterkte met welke beslissing je ook maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zo lastig om een keuze te maken ook omdat ik weet dat ik die uiteindelijk een keer moet maken. Maar wanneer is dat moment daar? Hij kan nog wel zelf overeind komen maar dat gaat erg lastig. Als ik het zie dan help ik hem. Maar ik ben er niet altijd dus hij komt soms zelf ook wel weer overeind.

Echt een moeilijke keuze

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is achter de rug. Ging verder heel rustig. Hij is gewoon rustig ingeslapen.

Daarna mee naar huis genomen en hem in de tuin begraven. 

Voelde wel als een opluchting maar merk dat ik het nu wel wat moeilijk vind. Het blijft altijd lastig dat wij als mensen over het lot van zoon beestje moeten beslissen.

ik hoop dat ik er goed aan heb gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .