ledh Geplaatst: 24 maart 2016 Geplaatst: 24 maart 2016 Mijn dwergkonijn is 24u geleden gesteriliseerd. Ze zit in haar hokje nu (dat vindt ze niet echt leuk want normaalgezien mag ze vrij rondlopen, maar de DA zei dat dit het best is voor de eerste paar dagen aangezien ze graag rondspringt en op hoge plaatsen zit) met een berg hooi, water en een heleboel verse groentjes (witloof, spinazieblaadjes, wortel). Ze eet wel wat maar ik vind voorlopig nog geen keuteltjes. Ik heb wel al een plasje gevonden. Is dat erg? Ik ga om het uur ongeveer eens bij haar kijken en ze beweegt niet veel, wat denk ik wel normaal is na zo'n operatie. ze is wel geïnteresseerd, heldere oogjes, ... ik mag haar ook aaien. Eerste keer dat ik dit meemaak dus ik wil haar zeker goed verzorgen. Tips dus zeker welkom
Dollie Geplaatst: 24 maart 2016 Geplaatst: 24 maart 2016 Zolang ze eet komt het normaal gezien vanzelf wel weer op gang, kan gewoon even duren. Belangrijkste is dat ze blijft eten en dat er een stijgende lijn in zit. 1
ledh Geplaatst: 24 maart 2016 Auteur Geplaatst: 24 maart 2016 Bedankt voor de geruststelling Ik maak me snel zorgen ;)
ledh Geplaatst: 26 maart 2016 Auteur Geplaatst: 26 maart 2016 Korte update: keuteltjes gevonden een paar uurtjes nadat ik dat had gepost :). Konijntje stelt het heel goed, ze hopt al erg vrolijk rond en wil graag uit haar kooi. Ik wacht nog tot na het weekend en laat haar dan eventjes onder supervisie rondlopen, zien hoe 't gaat. 1
Evee Geplaatst: 27 maart 2016 Geplaatst: 27 maart 2016 Fijn dat het al beter gaat! Het is best een zware buikoperatie dus op zich niet gek dat het even duurt voor er keuteltjes komen. Als ze goed eet en drinkt dan zou het vanzelf weer allemaal op gang moeten komen. Als ze wil lopen zou je het op zich al kunnen proberen hoor, beweging is goed voor de spijsvertering. Pas wel op dat ze niet te veel gekke sprongen / dingen kan doen, en de hechtingen heel blijven.
Gast Geplaatst: 27 maart 2016 Geplaatst: 27 maart 2016 Toen mijn 2 konijnen gesteriliseerd waren, heb ik gewoon alles uit het verblijf gehaald zodat ze niet konden springen behalve een opstapje om de kooi in de komen, en de randen van de Wctjes eraf en dat is allemaal prima gegaan!!
SuusjeB Geplaatst: 28 maart 2016 Geplaatst: 28 maart 2016 Dat is goed nieuws Dan moest het inderdaad gewoon even op gang komen! Succes!
Aanbevolen berichten