MandyChi Geplaatst: 20 maart 2016 Geplaatst: 20 maart 2016 Hallo, mijn konijn Chi heeft sinds januari 2015 eens in de zoveel tijd last van een gasbuik/verstopping. Al vaak bij de DA geweest en inmiddels aardig voorraadje aan Ciseral in huis. Natuurlijk ben ik opzoek naar de oorzaak.. minder brokken, meer groenvoer.. of toch juist minder. Meer beweging en heel veel hooi. Maar het blijft maar terug komen. En elke keer die medicatie lijkt me toch ook niet goed. Kranten uit zn hok gehaald en elke keer goed zn vacht kammen. Maar het is elke maand weer raak. Hij krijgt Baephar Care +. Nu vraag ik me af of ik moet overstappen op een andere brok?? Of heeft iemand misschien andere tips. Hij heeft nu sinds vanmorgen weer niet gegeten. =( Groetjes
MandyChi Geplaatst: 20 maart 2016 Auteur Geplaatst: 20 maart 2016 Eigenlijk alleen loof van wortels en andijvie. Omdat hier veel vezels in zitten. Af en toe een worteltje maar heb ook het idee dat hij daar op reageert.
angela12 Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 mijn konijn heeft ook maanden achter elkaar last gehad van een gasbuik , ook iedere keer naar de dierenarts geweest, vanalles geprobeerd maar niets hielp. uiteindelijk ben ik we overgestapt op een andere brok ,de mijne eet nu trovet van de dierenarts. hij heeft dit nu een half jaar en sindsdien geen enkele keer last meer gehad van buikklachten dus bij mij heeft het denk ik toch echt wel aan de brok gelegen, hij kon er gewoon niet tegen.ik gaf eerst science selective hier had hij de klachten mee.dus misschien is het overgaan op een andere brok helemaal niet zo'n slecht idee van je
SuusjeB Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 Ja mijn konijn zit nu ook aan trovet, en dat gaat ook heel erg goed. Ik had ook eerst beaphar plus brokjes, maar op 1 of andere manier zorgde dat voor problemen. Ze kreeg te veel calcium binnen en ze kwam heel erg aan. Maar ook had ze vaak last van haar darmen (diaree en ook gas) Ik zou trovet zeker aanraden of anders sience selective! Qua prijs ontloopt het elkaar niet veel. IK bestel trovet online, 5kg voor 23 euro. Een zakje van 1.2 kilo is 7,95. SS is geloof ik 10 euro voor 1,5 kg. Als je gaat overstappen, wel heel langzaam mengen! De darmen moeten er namelijk wel aan wennen, anders krijgen ze alsnog krampen/.diaree.
MandyChi Geplaatst: 21 maart 2016 Auteur Geplaatst: 21 maart 2016 Nu ik dit heb gelezen ga ik zeker overstappen. Chi is ook erg veel aangekomen. Ik ga eens kijken naar Trovet! Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels eet hij wel weer maar ga nog even door met de ciseral. Groetjes
angela12 Geplaatst: 21 maart 2016 Geplaatst: 21 maart 2016 ik bestel het tegenwoordig ook online scheelt een heel stuk vergeleken bij mijn dierenarts. ik hoop dat dit ook de oplossing is voor jou konijn!
SuusjeB Geplaatst: 26 maart 2016 Geplaatst: 26 maart 2016 succes, hoop dat je konijn er baat bij zal hebben! Ik bestel bij medpets (weet niet of ik dat hier neer mag zetten).
Aanbevolen berichten