Reglage Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Hoi iedereen. Vrij nieuw hier maar ik zit een beetje met de handen in het haar. Ik heb hier een volwassen man zitten en een vrij jonge man (jup, het was gezegd dat t een vrouwtje was maar tijdens de sterilisatie werd toch een castratie uitgevoerd). De jongeman is nog geen jaar oud, en na het verschonen van zijn hok heeft hij die zelfde avond nog heel veel stro en hooi en voer gegeten, de volgende dag was dat klaar. Twee dagen later ben ik naar de da geweest om toch even te kijken hoe en wat omdat hij nog steeds niet at en heel weinig dronk (zeker in vergelijking met hoeveel hij daarvoor dronk). Ik heb toen pijnstiller mee gekregen, miss dat hij last had van zijn buik, met pijnstiller zou hij dan misschien weer gaan eten. Verder niets gevoeld aan zijn buik of iets. Tandjes waren ook goed, was ook nog alert enzo. Drie dagen gegeven, leek toen weer redelijk goed te gaan, totdat ik zijn hok weer had verschoond. Weer naar dierenarts. Buik was helemaal leeg maar er was geen prop te voelen in de darmen of maag. Weer aan pijnstiller en aan maag&darmen stimulatie zodat het in ieder geval niet stil valt. Ging hele tijd goed, toen diarree (pas nadat ik gestopt was met medicatie op aanraden van da). Nog een keer geweest, nu bij andere da. Deze heeft antibiotica gegeven om er zeker van te zijn dat er geen bacteriële inbalans was in zijn darmen. En weer aan de maag&darm stimulatie. In de tussentijd is nijn heel erg vermagerd. Is weer goed gegaan totdat de kuur op was en ik had afgebouwd qua stimulatiemedicatie (weer diarree). Weer aan pijnstiller en maag&darm stimulatie. Dat is nu sinds 5 dagen gestopt. Geen diarree (gelukkig) maar hij eet nog steeds heel weinig en ik heb het idee dat hij nog steeds aan het afvallen is. Omdat de dierenarts niet heeft kunnen vinden wat het nou was weet ik ook niet wat ik hem wel en niet kan geven. Lag het aan het groenvoer, lag het aan iets in het hooi of iets? Mijn oudere konijn heeft nergens last van gehad (hebben contact gehad maar zitten niet bij elkaar). Hebben jullie dit wel eens gehad? Het is ook vooral dat het zo plots was en dat het na het stoppen van medicatie weer met diarree begon. Ik heb hem vandaag gewogen en hij weegt 1,55kg en hij begon op 1,85kg (mooi gewicht voor zijn bouw). Je voelt ook aan zijn ribben, ruggengraat en heupen dat heel veel vetjes weg zijn, dus hij is echt mega afgevallen. Dit ondanks bijvoeren, dwang voeren etc. Ik hoop dat iemand iets kan vertellen hier over. Als er nog belangrijke details nodig zijn hoor ik het graag!
Aniek Geplaatst: 15 maart 2016 Geplaatst: 15 maart 2016 Dit klinkt inderdaad wel erg vreemd en ik zou aandringen op meer onderzoek. Zelf zou ik beginnen met de ontlasting onder de microscoop na laten kijken en wanneer daar niet direct wat uit komt om ontlasting op kweek te laten zetten. Komt er niks uit zou ik denk ik als vervolgstap bloedonderzoek laten doen. Want zonder goed onderzoek kom je niet verder en blijft het gissen en medicatie geven zonder dat je weet wat je precies moet behandelen is natuurlijk ook lastig.
Reglage Geplaatst: 16 maart 2016 Auteur Geplaatst: 16 maart 2016 Ze hebben ontlasting onder de microscoop bekeken en daar in zagen ze niets. In ieder geval niets wat abnormaal was. Ze dachten eerst dat het blindedarm poepjes waren en geen diarree, alleen dat leek mij niet aangezien hij al zo weinig at (vaak zo dat ze door te veel voer hun poepjes niet meer op eten maar dat was niet het geval). Toen toch onder de microscoop wat ontlasting onderzocht (er zat genoeg -_- ) maar niks raars te zien. Nu zijn het ook mooie keutels weer, en ik zie geen blindedarm keutels liggen (bips is ook schoon). Dus dat is al hele vooruitgang. Wat mij ook opviel was dat de poepjes van nu een lichtere kleur hebben dan normaal. Is dit omdat hij herstellende is?
hemmel Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Ik ken iemand die uiteindelijk met haar konijn naar de Universiteit in Wageningen is gegaan. Daar weten ze meer dan andere konijnkundige dierenartsen.
Sanne1993 Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Weet je zeker dat het Wageningen was en niet universiteit Utrecht? In Wageningen zitten dierwetenschappers en in Utrecht zitten de dierenartsen namelijk.
Sanne1993 Geplaatst: 16 maart 2016 Geplaatst: 16 maart 2016 Dan denk ik eigenlijk dat het Utrecht was
Aanbevolen berichten