SuusjeB Geplaatst: 11 maart 2016 Geplaatst: 11 maart 2016 Ik post dit hier in de hoop dat er mensen zijn die ervaringen, advies of tips hebben voor mij. Mijn verhaal: Ik kocht een lieve voedster uit de dierenwinkel toen ze drie maanden was. Na een maandje viel me op dat ze telkens een natte neus had. Ze nieste niet, was verder nog heel levendig, at en dronk goed. Toen ze bijna een jaar was is ze gesteriliseerd. Op een gegeven moment moest ze af en toe niezen, een soort rare hoest, nat neusje (zonder snot) en korstige oogjes. Diagnose; chronisch snot en een voorste luchtweginfectie. De dierenarts is toen begonnen met sulfatrim drops. Hier reageerde ze niet goed op, ze kreeg een gasbuikje. Ze heeft toen daarna 3 injecties gehad van depocilline (om de drie dagen eentje). Hier knapte ze een maand vanop en daarna begon het weer op nieuw. Ondertussen is ze ook behandeld voor sludge in haar blaas. Ze heeft ook overwicht, ze weegt nu 2.8 kg. Ze heeft ander voer en hooi en dat gaat nu goed. Hierna een kuur van een maand met depocilline gehad (6 injectie, 1 om de 5 dagen). Ook deze keer heeft het niet goed gewerkt. Afgelopen donderdag hoorde ik haar moeilijk ademen, (klinkt alsof je heel hard hebt gerend en probeert te ademen). Inmiddels zijn er foto's gemaakt van haar longetjes, die zagen er niet helemaal goed uit. Misschien bronchitis of een stof allergie is de voorzichtige diagnose. Nu krijgt ze 10 dagen een half tabletje prednison en 2x daags novadox (antibiotica). Zijn er mensen die ergens wat herkennen uit mijn verhaal? Konijnen met bronchitis of een stof allergie? Ik word er wanhopig van :( Ik ben dol op d'r en zolang het te behandelen is wil ik er voor gaan, maar ik wil niet dat ze lijd!
Deeskuh88 Geplaatst: 13 maart 2016 Geplaatst: 13 maart 2016 Wat een verhaal! Heb zelf geen ervaring ermee, maar wil je topic op deze manier weer even opnieuw onder de aandacht brengen.. Wat wel vragen bij me oproept is de kuur antibiotica. Ik denk dat je duplocilline bedoelt? Vind de kuur steeds erg kort, en met lange tussenpozen. Ik moest het 5 x geven en om de dag. Maar ik ben geen dierenarts natuurlijk. Weet je dierenarts genoeg over konijnen?
SuusjeB Geplaatst: 14 maart 2016 Auteur Geplaatst: 14 maart 2016 Hoi Deeskuh, dankje wel. Blijkbaar zijn er inderdaad geen andere mensen met ervaringen hier mee. Het is zeker een konijn kundige dierenarts. Mijn konijn is erg gevoelig op de darmen en het is al een paar keer gebeurd dat ze o,a. door de stress stopte met eten. Daarom adviseerde hij om de duplo om de 5 dagen te geven. Maar ik heb wel het idee dat ze begint op te knappen
Aanbevolen berichten