Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

onze knabbel is een mannetje van bijna een jaar. nou lijkt het wel alsof ie hoest........elke dag een keer of 3.

soms lang, soms maar een kuchje.....hij heeft geen rode oogjes, geen snotneusje, eet gewoon en loop door de kamer. hij zit met een voedster en zijn dochter in 1 hok en gaan in de zomer naar buiten.

iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij ademt ook gewoon, niet piepend ofzo.

Geplaatst:

Mijn konijn doet dat ook, bij haar is het een voorste luchtweginfectie. Maar zij heeft ook niezen en een nat neusje er bij, dus wel wat anders dan bij jou,

Geplaatst:
1 uur geleden zei Edith:

Dat heb ik bij mijn konijnen nog nooit meegemaakt. Ze niezen wel soms. Maar het klinkt dus wel anders?

dit lijkt wel anders te klinken ja........poetst wel met beide voorpootjes aan zijn mond of neus maar heeft geen vieze voorpootjes

Geplaatst:
1 uur geleden zei Edith:

Heb je recent de bodembedekking veranderd? Het zou een allergische reactie kunnen zijn.

had ik ook aan gedacht....ik had eerst een laagje houtkrullen en daarop een laagje stro. nu houtkrullen eruit gelaten maar maakt geen verschil.

ik kan stro eruit laten en alleen even op de krullen laten zitten.....

Geplaatst:

Als het hoesten is zou ik toch maar langs de dierenarts gaan. Misschien is het inderdaad een luchtweginfectie, en wie weet steekt hij straks je andere konijnen aan. Het is nu natuurlijk weekend, dus je kunt nog kijken of het iets uithaalt als je het stro weghaalt. Ik zou ook goed uitkijken dat het niet tocht bij de kooi. En als het maandag niet over is zou ik zeker met de dierenarts bellen.

Geplaatst:

Zaagsel is trouwens niet zo'n goede bodembedekker. Het is stoffig en wordt van naaldbomen gemaakt die giftige stoffen bevatten. Ik gebruik zelf hennepvezel. Toevallig is het in de aanbieding bij Pet's Place, dus als je morgen tijd hebt kan je dat nog proberen.

Geplaatst:

Ik gebruik als bodembedekking hennepvezel, dit is stofarm en ook lekker zacht. Je kunt het bij intratuin kopen, dit zijn grote pakken voor 11 euro. Of een klein pakje, die hebben ze ook in de dierenwinkel.

van het internet:
hennepvezel is een bodembedekker die niet alleen schoon is, maar ook nog eens urine absorbeert en nare geurtjes neutraliseert. Doordat hennep vezel veel minder stof bevat dan zaagsel, is dit gezonder voor het konijn. Ook absorbeert hennepvezel bijna 4 keer zoveel vocht als zaagsel of houtkrullen. Voordelig voor u, want u hoeft zo minder het hok te verschonen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .