Melody21 Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Hallo mensen (even als eerste , ik woon in Duitsland en hier is geen dierenamulance oid en het asiel hier in de buurt heeft een slechte naam , heb op de Facebook pagina van ons dorp een bericht geplaatst dat ik konijn heb gevonden ) Ik heb gisteren een konijn gevonden in het buitengebied bij een rijvereniging. Gevangen en mee naar huis genomen. Maar nu weet ik niet of het konijn binnen of buiten gewend is en of hij het nu dus koud heeft of niet. Hij staat nu bij ons op de deel op een hoge tafel in een grote transport kist voor honden en met veel bodem bedekking en hooi. Dit leek me een mooie middenweg qua warmte. Wat raden jullie mij aan? Wat kunnen signalen voor warmte /kou zijn? Het dier heeft iets koude oren, is dat een graadmeter ? Ik heb een kruik in de box gelegd in een hoek maar daar gaat het konijn niet bij zitten. Graag jullie advies. Het is een langharig konijn en heeft al een paar vervilte stukken in de vacht. Verder had hij/zij beetje natte vieze vacht maar lijkt verder in orde. Wel vrij rustig en aaibaar. Heeft gegeten en gedronken. Alvast bedankt!
Proetski Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Lastg, met zo'n lange vacht heeft hij natuurlijk geen winter/zomervacht. Als hij het heel warm heeft zal hij waarschijnlijk erg hijgen en warme oortjes hebben. Hij ziet er wel uit als een lieverd hoor, wat ga je doen als niemand hem komt ophalen?
Evee Geplaatst: 26 februari 2016 Geplaatst: 26 februari 2016 Hebben jullie daar zo iets als amivedi? Waar je gevonden en vermiste huisdieren kan melden? Als je twijfelt tussen binnen of buiten zou ik hem toch binnen houden, maar niet gelijk te warm, in een bijkeuken of onverwarmde kamer is het meest handig. Als ik het zo lees heb je dat al gedaan, goede keuze dus. Als hij koude oren heeft, heeft hij het in ieder geval niet te warm, dus dat is een goed teken. Dat hij eet en drinkt is natuurlijk ook een goed teken!
Joseeke Geplaatst: 3 maart 2016 Geplaatst: 3 maart 2016 Een langharig konijn zou ik sowieso met het onstuimige weer van Maart niet buiten huisvesten. Door de lange haren raakt deze snel doorweekt & blijft er allemaal vuiligheid in hangen. Hoe gaat het ondertussen met de vondeling? :-) Heb je de eigenaren nog kunnen vinden?
Aanbevolen berichten