Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals in de titel staat, alles om je zorgen over te maken.. Morgenochtend naar de dierenarts. Ik geef zo voor de zekerheid dwangvoer.

Zal ik ook sisaral drops geven? Verder nog iets wat ik kan doen?

Geplaatst:

Nee ze krijgen alleen hooi en SS. 

Wellicht dat de plas gewoon normaal is. Maar hij eet niet en dat is het grootste probleem. Al hoewel ik dr nu wel hooi zie eten. Misschien haakjes?..

Dat plekje is ook wel raar. Nog nooit gezien.

Geplaatst:

Ik zie hem wel blinde darm keutels eten. En net at hij ook al paar brokjes. Misschien ben ik iets te bezorgd.. 

Maar dat plekje is ook wel heel raar. Hebben jullie dat eerder gezien?

Geplaatst:

Een konijn wat niet eet is spoed. Ik hoop dat je inmiddels bij de dierenarts staat, dat zij wel hooi eet heeft natuurlijk totaal geen invloed op dat hij niet eet. De urine vind ik er niet heel gek uit zien maar of er bloed in de urine zit kun je in principe niet met het blote oog zien. 

Dat plekje kan een abces onder zitten, hij kan gas hebben en dan was het niet zo slim om te dwangvoeren, hij kan goed pijn hebben en pijnstilling nodig hebben maar dat is niet handig om te geven vlak voor je naar de dierenarts gaat, want dan kan de dierenarts minder goed onderzoeken, weet je hoe de temperatuur is, darmen kunnen inderdaad al stil liggen en zo zijn er nog een hoop dingen waarom je gewoon meteen naar de dierenarts moet in zo'n geval en niet tot de volgende dag moet wachten. 

Geplaatst:

Ik wou eigenlijk net gaan bellen maar ik zie nu dat hij ook weer veel brokjes eet en rond hupst. Ik zet voor dr zekerheid even de wekker voor over 2 uur. 

@Lonja 

Wat houd een abces in?

Geplaatst:

Jip heeft kleine haakjes op zn tanden. Maar hij eet weer normaal dus we gaan over 2 weken weer wegen en als die dan is afgevallen wordt hij aan zn haakjes behandeld. 

Het plekje was een hele oude nooit behandelde wond. Vol met pus enzo. Dus injectie gehad en elke dag 3 x schoonmaken en vrijdag weer een injectie en blijven schoonmaken en hopen dat het niet geopereerd moet worden..

Geplaatst:

Een onbehandelde wond dus.

Vreemd dat de dierenopvang dit niet eerder is opgevallen. Maargoed Jip zit nu al bijna 2 weken hier en ik zag het ook pas toen voor het eerst.

Geplaatst:

Nou niet per sé, een wond kán altijd ontstoken raken, en als de huid dicht is gegaan dan kán er een abces ontstaan. Dan zit er allemaal pus/etter onder de huid en omdat het niet weg kan gaat de ontsteking niet over, bacteriën en pus blijven maar door etteren en er ontstaat een steeds grotere bult van troep die veel pijn doet doordat er zo'n druk op komt te staan. Dat is een abces.

Bij konijnen kunnen ze erg hardnekkig zijn en daarom moet je dus spoelen en met antibiotica behandelen anders wordt het erger en erger en kan het naast dat het gewoon heel pijnlijk is uiteindelijk ook zelfs zorgen voor een bloedvergiftiging. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .