larak Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 mijn Franse hangoor maakt sinds gisteren een vreemd geluid op het moment dat hij zichzelf wast of in een vreemde houding zit. En nu het geluid maakt, doet hij dit opvallend vaak. Ik kan het geluid moeilijk beschrijven, het is geen piepend of knarsetandend geluid, meer krakend/knorrend. En hij doet dit ook alleen tijdens het wassen. Hij eet, drinkt en huppelt verder vrolijk de kamer rond. Wel heeft hij wat overgewicht, dus heeft wat moeite om tijdens het wassen op de juiste plekken te komen. Iemand hier ervaring mee of enig idee wat het zijn kan?
evadonatella Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Kan het zijn dat hij door zijn overgewicht niet zo goed kan ademen in bepaalde situaties? Dat kan ook een gek geluid veroorzaken volgens mij.
larak Geplaatst: 21 februari 2016 Auteur Geplaatst: 21 februari 2016 Hoi Evadonatella Dat zou kunnen, had ik ook al aan gedacht, maar ik heb het konijn al jaren en dat geluid maakt hij sinds gisteren.
evadonatella Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Hm lastig. Ik zou als het zo doorgaat gewoon naar de DA gaan voor controle. Franse Hangoren staan wel bekend dat ze gauw ziek worden volgens mij, maar hoe dat allemaal precies zit enzo kan ik niet echt vertellen.
Knuffeltje Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Apart, is het meer knarsen of knorren? Als het meer knarsen is, is het pijn. Knorren is meer gemopper.
Suus85 Geplaatst: 21 februari 2016 Geplaatst: 21 februari 2016 Hoe oud is je konijn? Ik heb zelf ook een konijn gehad dat op oudere leeftijd geluidjes maakte tijdens het wassen. Kwam doordat hij niet meer zo lenig was en minder spierkracht had. Soms had hij ook moeite met evenwicht bewaren. Was verder ook niets mee aan de hand. Maar als je het niet vertrouwd, altijd een belletje naar de dierenarts doen.
larak Geplaatst: 22 februari 2016 Auteur Geplaatst: 22 februari 2016 Het is meer knorren wat hij doet, hij is bijna 5 jaar. Verder kan hij nog heel vrolijk door de kamer huppelen en dan hoor ik het geluid niet. Heb vandaag zijn tandjes nagekeken en hier zag ik op het eerste gezicht ook niets aan. Ik kijk het denk ik nog even aan, anders bel ik de DA. Bedankt voor de reacties!
Aanbevolen berichten