Jolientje b Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Mijn (hangoor)konijn wil niet meer drinken. Zijn flesje is kapot gegaan, dus had ik een reserve flesje gebruikt... Daar wou hij niet uit drinken... Ik heb de fles voor zijn mondje gehouden... Resultaat : 5slokjes 10× proberen knagen aan de fles Wij zijn dan naar de winkel geweest voor een nieuwe fles en hou wij weer niet drinken Op onze schoot gehouden en proberen drinken geven gelijk een babytje ... Resultaat: geen slok Potje met water ... Geen slok Wel 2 wortels helemaal op Iemand die kan helpen?
Lonja Geplaatst: 18 februari 2016 Geplaatst: 18 februari 2016 Over hoeveel tijd gaat dit? Hoe lang heeft hij nu niet gedronken? Gezien de 2 wortels denk ik aan een tijdsbestek van een week of 2 maar als hij niet dronk die twee weken was hij er nu niet meer ;) 1
yuki-chan Geplaatst: 19 februari 2016 Geplaatst: 19 februari 2016 In navolging van Lonja hoop ik dat de twee wortels een grapje zijn... mijn twee hongerwolven doen een goede twee weken over een klein model winterpeen, omdat er erg veel suiker in zit waar ze last van kunnen krijgen, dus meer dan een schijf per knijn per dag krijgen ze gewoon niet... wat betreft het drinken: het kan zijn dat je konijn gewoon geen dorst heeft, de samenstelling van je water iets veranderd is *werkzaamheden, foutje in de zuiveringsinstallatie* of dat ze de fles idd niet fijn vinden. Stilstaand water in een bakje krijgt al snel een "rare smaak en geur" zeker in de buurt van een verwarming en ten opzichte van flesjes en drinkflessen zijn zeker niet hetzelfde, al zien ze er wel zo uit. Mijn frutsels vertikken het stilstaand water te drinken dat ouder is dan een halve dag en flesjes haten ze ook, maar iedereen is het erover eens dat ze extreem verwend zijn wat betreft jouw konijn: zet een bakje neer en hang de fles op, zet een streepje of plak een plakbandje tot waar je het gevuld hebt en wacht een nachtje af. Het zou je verbazen hoe vaak konijnen een paar slokjes nemen waarvan jij denkt "dat kan nooit genoeg zijn!", maar verspreid over een nacht kan dat nog best veel zijn. Hier drinken ze samen ongeveer een liter in 3 dagen en er zal er ook wel een klein percentage verdamping zijn, maar ik zie ze zelden drinken. Zo eens in de maand kan ik ze eens betrappen als ze aan hun fontein zitten te lurken, voor de rest eigenlijk niet. Mijn hamsters zie ik helemaal nooit drinken. Ik merk aan de streep op de flesjes dat ze het wel doen Vooral niet te snel in paniek schieten.
Aanbevolen berichten