Ga naar inhoud

Konijn snurkt


Jaap en Linda

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij zijn vrij nieuw op dit forum, ik heb ons ook net voorgesteld. Nu ook gelijk een vraagje. Ons konijntje Lilly, voedstertje van 11 maand, snurkt, erg hard ook. Ik heb geprobeerd te filmen, alleen lukt me niet om dat filmpje bij te voegen, weet iemand hoe dat moet?. Ze maakt dit geluid echt alleen als ze slaapt (overigens met haar ogen open). We gaan sowieso binnenkort naar de dierenarts dus dan vraag ik dit ook gelijk na, maar ben benieuw wat jullie er van vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren geleden één konijn gehad die ook snurkte. Die is op een leeftijd van 3 jaar aan een hartstilstand overleden. Ik zeg niet dat het met elkaar in verband heeft gestaan, maar een gezond konijn hoort niet te snurken.

Het kan op luchtwegproblemen wijzen. Dat kan varieren van snot, luchtweginfecties tot een hooi-sprietje in zijn neus. Ik zou het in ieder geval goed na laten kijken bij een dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, laat dit even checken bij een DA.

Mijn konijn Elly (Franse Hangoor) snurkt ook geregeld. Ze is behandeld voor Pasteurella & Bordetella, alleen is het snurken hiermee niet weggegaan. Uiteindelijk zijn we (de DA & ik) tot de conclusie gekomen dat dit veroorzaakt wordt door haar mega-grote wam, die tegen haar luchtpijp drukt als ze wat aan de zwaardere kant komt met haar gewicht. Nu ik beter op haar gewicht let, is het snurken minder geworden.

Het kan dus vanalles zijn, en hoeft gelukkig ook niet persé ernstig te zijn :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .