Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, dat kan natuurlijk heel veel oorzaken hebben...
Ik vind dat Woezel erg mager begint te worden. Je voelt haast ieder werveltje op haar rug en dat lijkt me niet te bedoeling.
Sinds de zomer zit ze nu samen met een vriendinnetje, en ik denk, omdat deze nog zo jong is, deze veel sneller eet.
Ik ga Woez wel veel beter in de gaten houden want vanavond zat ze ook weer een beetje te suffen bij de voerbak.
Ze at wel graag mee, maar naar mijn idee was er ook een lichte afwezigheid. En Kruimel die eet wel flink door.
Dus vanaf morgen ga ik ze ieder apart eten geven. Is er iets om haar nu al wat meer aan te laten sterken?
Ik schrok best wel dat ik nu haar ruggenwervel zo kan voelen. Als ik kijk naar de andere gezondheidskenmerken merk ik (nog) niets bijzonders.
Ze is nog steeds een blij, opgewekt konijn en ze laat in de ren Kruimel nog altijd goed zien wie de baas is. Sinds ze met Kruim samen zit slaapt ze wel meer.

Geplaatst:

Ik zeg dierenarts erbij niet wachten kunnen kiezen zijn zoals je zegt dat je Woezel ziet suffen bij de voerbak, en nog andere oorzaken (EC bijvoorbeeld)maar dat is voor een dierenarts niet gaan experimenteren voordat je de medische kant hebt kunnen uitsluiten dat is mijn mening, succes!

Geplaatst:

Nou, ik heb me denk ik gelukkig bezorgd gemaakt om niets...
Net ze wortel gegeven in de ren, en Woez vloog er haast op af, en was maar al te  blij...
(En Kruimel trok heel kieskeurig haar neus er voor op).
Ik blijf ze wel apart voeren. Ik denk dat Kruimel eerst wat minder onstuimig moet worden. (Woez wordt eind zomer 4, en Kruimel in april een jaar)

Geplaatst:

Opzich is Woezel nog lang niet hoogbejaard met haar 4 jaar :-) Maar ouder-wordende konijnen gaan vaak wat "botteriger" aanvoelen. Apart voeren is een goede oplossing! Zo kun je haar gewicht ook goed in de gaten houden.

Geplaatst:

Gisteravond werd er helemaal op het etensbakje aangevallen en Kruimel zelfs weggejaagd, dus ik hoef me gelukkig echt geen zorgen te maken...
Wel apart dat ik dan wel haar ruggenwervel zo erg voel.

Geplaatst:

Ik zou gewoon even langs de DA gaan. Dan weet je tenminste zeker wat de reden is van het afvallen/vermageren. Het kan bijv EC zijn, het kunnen gebitsproblemen zijn, nierfalen, tumoren, etc etc..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .