Kattt Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Mijn konijn leeft op zolder, ik had daar net een muis gezien dus ik heb meteen muizengif rondgestrooid in de hele kamer. Mijn konijn zit in een hok en een ren, dus hij rent niet vrij rond in de kamer. Hoe dan ook, ik ben dus een beetje bang dat ook al raakt hij het gif niet aan en eet hij het niet, hij er toch ziek van wordt door bijvoorbeeld de geur of het inademen ervan. Is dit mogelijk?
Gast Geplaatst: 21 januari 2016 Geplaatst: 21 januari 2016 Dat denk ik niet. Maar voor de volgende keer misschien niet zo rond strooien, risico bestaat altijd.
Sonja1990 Geplaatst: 23 januari 2016 Geplaatst: 23 januari 2016 Het lijkt mij niet dat hij van de geur ziek wordt. Het is wel een groot risico omdat muizen van muizengif niet direct dood neer vallen. In de tijd tussen vergiftigen en doodgaan bestaat dus de kans dat zo'n muis met de gifstoffen bij jou konijn in het hok gaat. Niet zo slim en hopelijk heeft het voor je konijn geen gevolgen!
Aanbevolen berichten