Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
32 minuten geleden zei Dollie:

Ik had niet begrepen dat het voor de castratie al mis was, dat veranderd de situatie natuurlijk wel. Ik zou dan ook eerst nog even afwachten met koppelen, hormonen zullen er een flinke rol in gespeeld hebben en het duurt zes tot acht weken totdat die uit het lichaam verdwenen zijn na de castratie. Op zich kunnen twee gecastreerde rammen heel goed samenleven, maar het lukt zeker niet altijd meer om ze nog weer te koppelen als ze al flink geknokt hebben. 

Ik zal morgen of zo op mijn gemak eens kijken wat er gebeurt als ik ze idd samen op neutraal terrein zet (in de gang). Op zich zitten ze nu al naast elkaar, kunnen elkaar horen, zien en ruiken, alleen niet aanraken. Heel veel meer dan dat kan ik niet doen, toch?!

Geplaatst:

Dat wekt meestal juist meer "frustratie" op omdat ze dan graag bijelkaar willen komen maar het niet kunnen. Ik zou dat advies nooit gegeven hebben als ik jouw DA was geweest. Beter helemaal uitelkaar en ook niet in elkaar blikveld of geurzone, en dan op neutraal terrein koppelen.

Hopelijk komt alles goed!

Geplaatst:

Nou....de hal was een succes.:D Wel een beetje jagen achter elkaar en een beetje kibbelen, maar geen echte ruzie. Kan het zijn dat ze gewoon opnieuw de rangorde moeten bepalen? (Ik weet eigenlijk niet hoe dat bij konijnen zit) Ze hebben ruim een half uur samen in de hal gezeten, met mij erbij.... ik ertussen en iedere nijn aan een andere kant van mijn benen, en daarna ben ik aan de kant gegaan (langzaamaan) Nu zitten ze weer ieder apart, maar ik denk dat we het weekend wel kunnen proberen ze terug samen buiten te zetten.... Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in dat het toch wel goed komt.(yn)

Geplaatst:
3 uur geleden zei Lienappelsien:

Dan is er nog hoop. Fijn! 

Is het niet mogelijk om ze een aantal samen uur in de gang te houden voor je ze weer naar buiten doet?

Da's lastig want het is een veel gebruikte, doorgaande hal, die uitkomt op de bijkeuken, keuken en de hoofdslaapkamer.... zeker als de kinderen thuis zijn. En ik kan niet én mijn 3 kinderen in de gaten houden én tegelijkertijd mezelf bij de 2 konijnen 'opsluiten'..... Ik kan ze wel vanuit huis in de gaten houden als ze buiten zitten, want ik kan ze vanuit de keuken, speelkamer/aanbouw goed zien (kan van huis uit in de konijnenkennel en de hondenkennel kijken). Dan kan ik buiten kijken én de kinderen in de gaten houden....

Geplaatst:

Ik zou ze juist niet meer apart zetten nadat het goed ging in de gang! Wat Lien ook al aangeeft. Dan moeten ze telkens weer opnieuw beginnen met hun rangorde bepaling. Zeker als je ze nu buiten zet zonder dat je een aantal dagen achter elkaar hebt gemerkt dat het echt stabiel is in de gang.

Geplaatst:

Update:

Vanochtend hebben de heren ruim 2,5 uur samen in de hal doorgebracht. Errst onder streng toeziend oog, voor ong een half uur, daarna heb ik mezelf uit de ruimte verwijderd en ze laten doen (terwijl ik toekeek door het raam in de deur). Dat ging heel goeg, er werden zelfs wat wasbeurtjes uitgewisseld! Daarna heb ik ze terug buiten gezet. Er wordtcwel flink gejaagd en het nodige gesproeid (toen ik de kooi in kwam om wat groenvoer te brengen, juk)....maar vooralsnog gaat het goed! 

Geplaatst:
Zojuist zei Lienappelsien:

Even goed in de gaten blijven houden de komende tijd. Ze zijn nu dan wel gecastreerd, maar zoals Dollie zegt duurt het echt een aantal weken voor die hormonen wegzakken.

En ze zijn ook net pas geopereerd natuurlijk.....dus in de gaten houden doe ik absoluut!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zojuist zei Kwiebus_Snuffie:

En ze zijn ook net pas geopereerd natuurlijk.....dus in de gaten houden doe ik absoluut!

Wonden zien er bij beiden keurig uit trouwens, zwelling neemt ook al echt flink af. Wel heeft eentje volgens mij 1 hechting zelf eruit gelikt....heeft 3 hechtinkjes ipv 4 (en het waren er volgens mij echt 4, andere heeft er ook 4), maar goed het is mooi dicht....dus zal wel goed komen.

Geplaatst:

Wat fijn dat het weer goed gaat! Wat betreft de hechting, dat geeft niks hoor, vaak wordt er niet eens een hechting in gezet maar alleen een drupje lijm tussen gedaan. Zeker als het er zo goed uit ziet niks om je zorgen om te maken. Ik hoop voor jullie dat het vanaf nu gewoon weer rustig en gezellig is! 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .