Ga naar inhoud

Waarvan zijn dit symptomen?


Kattt

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb nu sinds een weekje mijn 3 maanden oud konijntje Bueno. Hij is een keer naar de dierenarts geweest voor controle. Daar zeiden ze dat hij gezond was. Ook wordt hij binnenkort gevaccineerd.

Bueno had gisteren diarree en daarbij had ik een blindedarm keutel gevonden, wat volgens mij niet de bedoeling is. Ik denk dat hij diarree had omdat ik hem buiten in de ren had gezet. Ik dacht dat het niet zo koud was voor hem, maar ik ben al verteld dit niet nog eens te doen, dus ik zet hem nu binnen in de ren! Hoe dan ook, toen ik hem weer naar binnen haalde leek het weer beter te gaan. Hij had geen diarree meer, van daar dat ik niet denk dat het door groenten komt. (Ik voer hem biks, hooi, soms een beetje wortel en soms een beetje sla, allebei de groenten zijn opgebouwd.)

Wat ik sinds een paar dagen al merk is dat hij steeds minder biks eet, terwijl hij daar de eerste dagen gek op was. Daarbij plukt hij zijn haren uit zijn kin en er is nu een soort kaal plekje. Ik heb al gedacht aan haakjes op de kiezen, maar daarbij is het toch meer dat ze helemaal geen biks meer eten? En ook hij is nog heel erg jong daarvoor.

Heeft iemand enig idee of de diarree, het minder eten en het plukken van haar symptomen van iets zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Minder eten kán op pijn wijzen. Diarree is i.i.g. niet goed, en kaal plukken hoor je vaak bij frustratie en/of verveling.

Een konijn zomaar van binnen naar buiten plaatsen in deze vrieskou is echt niet goed!

Het beste kun je er vandaag toch even mee naar de dierenarts gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .