Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had een vraagje.

Als ik Pluis aai dan begint ze te knarsetanden, en als ik ophoudt blijft ze nog even doorgaan. Maar opzich zie ik niet dat ze zich ziek gedraagt. Dus de vraag is: is dit normaal of moet ik de dierenarts inschakelen???

Geplaatst:

Konijnen gaan soms zachtjes knarsetandend als ze het fijn vinden om geaaid te worden. Hard knarsetanden doen ze als ze pijn hebben.

Als ze er lekker voor gaat zitten om geaaid te worden zal ze het dus fijn vinden.

Geplaatst:

Soms gaat harde en dan zachtjes...

Ze gaat wel met de kop op de grond liggen, maar wel een beetje met een bolle rug, maar misschien komt het omdat ze een lichte vergroeiing in de rug heeft????

Geplaatst:

Dat is lastig. Ik heb ook een konijn dat gaat knarsetanden als ik hem aai. Eerst schrok ik daar behoorlijk van, maar later bleek dat het gewoon was omdat hij het fijn vond. 

Ik gok dat het gewoon is omdat ze het fijn vindt. Als ze pijn zou hebben dan zou ze dat ook buiten het aaien laten merken. 

Geplaatst:

Ja, heel soms doet ze dat ook al ik net gestopt ben, maar verder hoor en zie ik het ook niet. En ze eet gewoon de boksenlijn en hooi eet ze gewoon goed! Dus ik denk dat ik me dan niet druk hoef te maken?

Geplaatst:

Nu heb ik nog een vraag:

De dames zijn alle 2 17november gesteriliseerd, en nog rijden ze als gekken op elkaar, en begint Daisy nog steeds te sproeien? Is dat wel normaal? Nu 2 maand na dato? 

Geplaatst:
Op ‎17‎-‎1‎-‎2016‎ ‎21‎:‎22‎:‎17 zei Konijnenliefhebber1993:

Nu heb ik nog een vraag:

De dames zijn alle 2 17november gesteriliseerd, en nog rijden ze als gekken op elkaar, en begint Daisy nog steeds te sproeien? Is dat wel normaal? Nu 2 maand na dato? 

Een sterilisatie bij een voedster zorgt ervoor dat ze niet meer vruchtbaar zijn & geen risico meer lopen op baarmoederproblemen.

Gedrag wat door hormonen veroorzaakt wordt, neemt dan meestal ook af. Maar het hoeft niet! Soms zit het ook in het karakter van het konijn zelf.

Dus het is niet geheel vreemd dat Daisy nog sproeit na haar castratie :-)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .