Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik loop wat zenuwachtig nu, omdat ik me zorgen maak om mijn konijntjes. Der is niks ernstigs aan de hand, maar ik wil het toch even kwijt.

Vrijdagavond merkte ik dat er bij Skippy en Jappe bijna geen water uit hun drinkflesje kwam. Toen ik hun water gaf in een potje, begonnen ze vlug vlug te drinken, alsof ze enorme dorst hadden. Heb dan vers water in de drinkfles gedaan en dacht dat het dan wel zou werken. Bij het uitkuisen van de hokken zaterdag is dat 'slechte' flesje bij Jumpy en Punky terechtgekomen. Ik dacht dat het wel ok was, maar deze morgen zag ik dat dit blijkbaar niet het geval is. Heb het dan vlug omgeruild met dat van Skippy en Jappe, want zij hebben vannacht wel goed kunnen drinken. Toch vind ik het vreselijk te weten dat ze niet goed - tot niet kunnen drinken. Deze avond ga ik natuurlijk achter een nieuwe fles, maar waarom heb ik geen in reserve bewaard hé. PFFFF. Ook is het al 2 dagen dat Jumpy en Punky hun hooi niet aanraken.... Maw. ik maak me een beetje zorgen...

Morgen moet ik wel sowieso op controle bij de dierenarts, maar ik heb toch zenuwen nu.

Geplaatst:

Ik denk niet dat je echt zenuwachtig hoeft te zijn, maar ik kan jou wel begrijpen en mij voorstellen dat je wel zenuwachtig bent. Maar zolang ze nog goed eten enzo, hoef je je geen zorgen te maken. En ik denk dat de DA dat ook wel zegt.

maar is natuurlijk altijd wel spannend.

Geplaatst:

Een konijn wat niet tot nauwelijks kan drinken zal zijn hooi of biks ook niet aanraken.

Het gebeurd iedereen wel eens dat een fles verstopt is, ook hier wel eens.

Ik zie het s ochtends dan gelijk aangezien ze hun hooi of voer niet hebben aangeraakt.

Konijnen zijn slim en weten van het eten van hooi of voer krijg je dorst en als de fles het niet doet moet je dus ook niet eten.

Zet voorlopig dus maar even een bakje neer.

Want 1 keertje niet kunnen drinken kunnen ze wel hebben, maar het moet niet dag in dag uit gebeuren.

En inderdaad altijd een fles op de reserve hebben

Geplaatst:

Dank je, Mireille. Je hebt mijn ongerustheid een beetje doen afnemen. Een bakje met water kan ik nu niet neerzetten, want ik zit op mijn werk. Eigenlijk kan ik dit sowieso niet doen, want ik weet dat ze graag bakjes in het rond gooien en dan zou alles nat worden. Vanavond gaan we zo snel mogelijk achter een nieuwe fles, zodat alle problemen van de baan zijn. Ik had dit eigenlijk van 't weekend al moeten zien, maar ja.

Nu weet ik ook dat dit de reden is, waarom Punky en Jumpy allebei hun hooi niet aanraakten van 't weekend. Gelukkig heb ik hen deze morgen wel de goede fles gegeven en kunnen ze lekker drinken. Alleen Jappe en Skippy moeten nu een aantal uurtjes wachten op hun nieuwe fles. Maar ik denk dat het wel in orde zal komen.

Nog eens bedankt. XXX

Geplaatst:

Toendra en Snoet drinken uit een bakje, Siebe en Savannah uit een flesje. Ik heb eigenlijk liever bakjes omdat ze dan minder lucht binnen krijgen en dus minder last hebben van een borrelende buik... Maar in het geval van de S-jes is dat nogal moeilijk omdat met al hun gegraaf dat bakje dadelijk vol aarde ligt... Ik zou er iets op moeten vinden...

Geplaatst:

Ik heb nu ook een bakje,omdat ze uit een flesje niet (konden) drinken.

Ik heb een bakje (dat haakjes heeft om aan tralies vast te hangen) dat bij een vervoersmand zat voor poezen, en dan heb ik in het hok gaas tegen de muur gezet, zodat ik het bakje eraan kon hangen (zodat ze het niet omver konden gooien).

Dus misschien een optie als je zo'n bakje hebt?

Geplaatst:
Toendra en Snoet drinken uit een bakje, Siebe en Savannah uit een flesje. Ik heb eigenlijk liever bakjes omdat ze dan minder lucht binnen krijgen en dus minder last hebben van een borrelende buik... Maar in het geval van de S-jes is dat nogal moeilijk omdat met al hun gegraaf dat bakje dadelijk vol aarde ligt... Ik zou er iets op moeten vinden...

Wil je dat ik zo'n bakje als ik heb meebreng met Kerst? Ik heb dat ook boven in het hok vastgemaakt en je hangt het hoger, moeten ze op hun huis om te drinken , kan er geen rotzooi in.

Geplaatst:

Ik voel me zo gelukkig... Ik kon met mezelf geen blijf toen ik van de dierenarts kwam gisterenavond.

Na alle tegenslagen (vechtpartijen, mijt, snot e.d.) zijn mijn konijntjes gisteren gezond verklaard. Inge Thas heeft ze volledig onderzocht (tandjes, oortjes, huid, ademhaling gecontroleerd ...) en ze zijn in goede conditie. Ze zijn ook niet te dik ofzo... Ze kon alleen maar zeggen dat ze in orde waren. Dat gaf me zoveel voldoening... Ik voel me het gelukkigste konijnenbaasje ooit (haha). Hopelijk kunnen ze nog vele jaren bij mij blijven...

PS: Ik heb mijn lesje geleerd, nu heb ik een drinkfles in reserve. :yes:

Geplaatst:

Zie je, dat jouw nijntjes gezond en wel zijn? Je hoeft je dus nergens zorgen om te maken, en jij bent zeker een goede nijnenbaas, :)

Ik ben blij voor je dat alles goed is. Geniet maar lekker van ze, :)

Geplaatst:

Ah ja, en ze zijn ook nog ingeënt tegen VHS. Een vaccin tegen Myxomatose heeft ze niet ter beschikking en ze vindt dit ook niet echt nodig.

Wat zijn ze toch schattig, die bunny' s!!! (zweef, zweef)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .