Stampertjeee Geplaatst: 9 januari 2016 Geplaatst: 9 januari 2016 Hoii, gisteren onddekte ik tot mijn schrik dat een van mijn konijnen niks meer wou eten. Ik dacht dat het buikpijn was en ben naar de dierenarts gegaan. Hij zei dat het buikpijn had en heb medicijnen mee gekregen, dwangvoer en ik heb zo'n baby drankje dat de dierenarts aanraadde. Maar de dierenarts heeft niet gezegd hoeveel mijn konijn van die medicijnen moet krijgen. Op de verpakking staat 2 mg per lichaams gewicht ze is ong 2,2 kg maar moet ik haar dan 2 keer per dag meer dan 4mg geven, dat lijkt mij heel veel want ik heb dit eerder gehad met een ander konijn van mij van de zelfde Groote en gewicht en die hoefde maar 0,7 van de dierenarts. Wat moet ik haar nu geven? Het gaat nu heel goed en mijn konijn en ze eet weer wat hooi. mag ze de eerste paar dagen aleen maar hooi? Mag ze brok en hoe moet ik het brok weer opbouwen. Onder tussen zit ze weer buiten want ze was heel actief en was warm en haar buik voelde weer goed. Ze zit normaal altijd samen met een ander konijn en zijn buiten konijnen. Kan ik haar buiten houden Of is dit niet verstandig? Hebben jullie nog tips? alvast bedankt van Stampertje
Rian Geplaatst: 9 januari 2016 Geplaatst: 9 januari 2016 Ik zou gewoon alles voeren wat ze wil. Graag zelfs. Lekker buiten laten en die medicijnen en dwangvoer e.d. hoef je echt niet meer te geven als het weer goed gaat. Ik zou wel even met je dierenarts bespreken dat je volgende keer graag goede instructies wil krijgen want dit is best gevaarlijk zo.
Lienappelsien Geplaatst: 9 januari 2016 Geplaatst: 9 januari 2016 Ik denk dat je het aantal mg van de werkzame stof (dat in de vloeistof zit) door elkaar haalt met het aantal ml van de vloeistof. Bel anders gewoon even naar de dierenarts of degene die weekenddienst heeft (meestal word je doorgeschakeld naar degene die weekenddienst heeft, of hoor je op een bandje het telefoonnummer). Normaal rekenen ze het even voor je uit hoeveel ml je precies moet geven. De juiste dosering is natuurlijk wel belangrijk! Fijn dat het al weer beter gaat.
Aanbevolen berichten