spongebob Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Mijn konijn is nu 5 jaar oud, bijna 6 en het is een buitenkonijn, hij is altijd gewoon normaal gezond geweest. Maar toen ik hem vanochtend voer gaf ging hij het niet eten en nu nog steeds niet, hij drinkt ook niet tot nu toe. Het enige wat hij steeds deed is languit door zijn hok liggen en zichzelf schoonmaken. En daarna zoekt hij steeds een ander plekje om te gaan zitten/liggen. Zijn ogen zijn ook een beetje half dicht. Ik had hem even weer buiten in de sneeuw gedaan maar hij deed ook niks buiten dus heb ik hem weer snel in zijn hok gedaan en extra hooi en bodemdekking erbij gedaan. Ik weet niet of dit alleen voor vandaag even geld en of hij later wel weer gaat eten en drinken of dat hij ziek is? :(
Liesbeth Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Ik zou niet afwachten en direct de dierenarts bellen voor een afspraak. Konijntjes die niet meer eten zijn spoed!
Domino Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Ik zou de dierenarts bellen. Dit klinkt als buikproblemen en kan gevaarlijk worden. Niet te lang mee wachten!
Marjoleintje Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Wat de anderen zeggen; dit klinkt als buikpijn (door bijvoorbeeld gas) en dat moet je zo snel mogelijk laten behandelen bij konijnen. Dus gelijk even een dierenarts bellen, dit is spoed!
Christaaa Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Ik hoop dat je inmiddels bij de dierenarts bent. Anders direct een afspraak maken, want dit klinkt niet goed! En haal hem liever binnen, zodat hij warm blijft. Het is nu veel te koud voor een ziek konijn buiten.
spongebob Geplaatst: 7 januari 2016 Auteur Geplaatst: 7 januari 2016 Bedankt iedereen, ik heb hem binnengezet en inmiddels heeft hij gelukkig al wat gegeten! Een stukje banaal en wat peterselie :)
Liesbeth Geplaatst: 7 januari 2016 Geplaatst: 7 januari 2016 Bel zeker de dierenarts eens voor advies of ga er langs. Eens ze niet meer eten kan het zo snel gaan (ik zou dit niet zeggen als ik zelf geen konijn had gehad die eraan gestorven is!). Ondanks dat hij nu weer een beetje eet kan het nog steeds verslechteren, hij is niet zomaar gestopt met eten.
spongebob Geplaatst: 8 januari 2016 Auteur Geplaatst: 8 januari 2016 Vandaag was het weer allemaal goed, hij eet een drinkt weer zoals normaal. Dierenarts was niet nodig, het probleem zat hem denk ik in de koude temperaturen toen het buiten vroor.
Christaaa Geplaatst: 8 januari 2016 Geplaatst: 8 januari 2016 Onzin! Konijnen stoppen niet met eten als het vriest. het is fijn dat het nu weer goed is en ik hoop dat het zo blijft, maar ik zou er niet te laconiek over doen. Zoiets kan heel anders aflopen. 2
Rian Geplaatst: 9 januari 2016 Geplaatst: 9 januari 2016 Als het buiten kouder wordt horen ze juist meer te eten, het kost energie om warm te blijven. Mijn ervaring is daarnaast ook dat konijnen liever kou buiten hebben dan warmte in de zomer.
Aanbevolen berichten