Ga naar inhoud

Konijn spuugt speeksel met enge/zielige geluidjes, help!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een 6 jaar oud Nederlands hangoor konijn genaamd: Mr. Konijn.
Sinds een tijdje moet hij steeds om de zoveel maanden spugen, waarbij er doorzichtig speeksel met zo nu en dan een zaagseltje naar buiten komt.
Äls hij moet spugen, maakt hij van die super zielige gorgelgeluiden:'(.
Ik maak me erge zorgen.
Hij heeft dit al eens eerder gehad (5 keer) en toen heeft de dierenarts hem Bisolvon gegeven, want hij zou vocht in zijn slokdarm hebben

Dit is nou al de 3e keer na de behandeling dat hij alwéér moet spugen en ik kan het niet aanzien!
Ik mag van mijn "ouderlijk toezicht" niet naar de dierenarts gaan (alleen als hij continu achter elkaar spuugt).

Ik weet niet wat dit is, maar vocht in de slokdarm???
Weten jullie wat dit zou kunnen zijn en hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Aloha!!! en Mr. Konijn:thanks:.

P.S. Hij is nu ook een beetje aan het niezen en zijn mondje schoon aan het maken.

Geplaatst:

Je konijn moet echt terug naar de dierenarts. Als het steeds terug blijft komen is er een grote kans dat er toch meer aan de hand is dan alleen vocht in de slokdarm. Dat vocht komt ergens vandaan en het is belangrijk dat de oorzaak wordt gevonden, zodat daar iets aan gedaan kan worden. 

Geplaatst:

Nou inderdaad, hiermee moet je echt wel terug naar de dierenarts hoor, klinkt niet goed. Konijnen kunnen niet overgeven, des te zorgelijker vind ik jouw verhaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .