Ireen Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Mijn konijn Hajo had een gebroken elleboog, een nare breuk, ik heb er voor gekozen zijn voorpoot te laten amputeren, dit is gister gebeurd. Nu ben ik op zoek naar ervarings verhalen, wat betreft het herstel, wat het konijn nog wel of niet kan (bijvoorbeeld graven, op plateaus springen of over schuine plank lopen), huisvesting en groepsverband huisvesten (in hoeverre is rijen bijv te belastend). Hij zat tot op een paar dagen terug in een groep van vier, waarvan hij de oudste (5jaar) en grootste (japanner 3,4 kg) was. Hij zit samen met 2 redelijk actieve konijnen van 2,5 kg en een wat rustiger konijn van 1,5 kg. ze hebben een leuk hok met verdieping in de schuur en een ren buiten, met tegels, plateau en graafbak van 1 m diep met grond. hij was altijd een fanatiek graver. KWie kan mij van ervaring en advies voor zien? Bvd Irene en konijn Hajo
SuzanneKnuffel Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Geen ervaring, wel heet ik je van harte welkom en wens ik je sterkte met zijn herstel!
HildeR Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Ik denk dat je na een tijdje al niks meer merkt dat ie een voorpoot mist Zelf heb ik een konijn met 2 afwijkende poten (rechtsvoor en linksachter) maar hij kan alles nog; behalve z'n linker oortje krabben, maar daar help ik em bij. Voor de rest alles op zijn manier maar dat maakt niet uit. Een voorpoot missen is minder erg dan een achterpoot denk ik. Dieren passen zich enorm snel aan met een handicap dus het zou me niks verbazen dat hij morgen al rondloopt. Sterkte ermee, komt goed! 1
Sanne1993 Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Ik heb zelf nooit een konijn gehad die een pootje miste, maar heb er wel al meerdere gezien die zichzelf prima konden redden. Hoge sprongen zullen misschien iets lastiger gaan, maar rennen en alles is geen probleem.
Anjo Geplaatst: 23 december 2015 Geplaatst: 23 december 2015 Ik heb wel eens een konijn gezien die een achterpoot miste, nog geen die een voorpoot miste. Ik denk dat je het vanzelf gaat zien wat hij wel of niet kan en miss hebben sommigen dingen een beetje tijd nodig maar over het algemeen passen dieren zich snel aan zoals Hilde ook zegt. Succes en sterkte voor Hajo!
Ireen Geplaatst: 24 december 2015 Auteur Geplaatst: 24 december 2015 Ja ik ben ben er ook wel van overtuigd dat hij er prima mee leven kan, hij probeerde net de handdoeken in zijn hok ook al weg te graven, dus met zand o.i.d. zou dat waarschijnlijk ook wel gaan, kleine aanpassing van de ren. Bedankt voor de sterkte wensen, het gaat tot nu toe allemaal voorspoedig. Ik houd hem zeker een week binnen in een kleine kooi zodat het goed kan herstellen, hij lijkt zich er in te schikken. Wel een beetje jammer dat hij aan de hechtigen is gaan knabbelen, maar dat viel gelukkig mee volgens de dierenarts. Nu heeft hij een pakje/rompertje aan om hem te weerhouden te gaan knagen, ziet er niet uit! Gister had ik hem eerst een kraag om gedaan, maar dat was nog irritanter voor hem, daarom nu maar dat pakje uitproberen. Ik ben benieuwd of er wel mensen zijn met ervaringen met een driepoot.
mystique Geplaatst: 24 december 2015 Geplaatst: 24 december 2015 Ik heb ook een driepoter: Coquille, hij heeft maar één achterpootje. Ik denk sowieso dat een konijn meer last heeft van een ontbrekend achterpootje dan van een ontbrekend voorpootje. Tenslotte zijn de achterpoten veel groter, veel belangrijker bij het springen, bij het evenwicht bewaren, krabben aan de oren, dragen van het lichaamsgewicht. Oren wassen zal misschien wat moeilijk worden met één voorpootje, maar verder denk ik dat je binnen de kortste keren niet meer ziet dat hij een pootje mankeert.
Aanbevolen berichten