marrit84 Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 Iemand een idee, wat je tegen nierstenen bij een konijn kunt doen? Kent iemand misschien medicatie hiervoor? Opereren is geen optie, de dierenarts geeft absoluut geen succes op garantie, die zegt dat het een risico is.
Sonja1990 Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 Ik heb voor mijn konijn toen een medicijn gehad maar weet de naam niet meer, helaas werkte het ook niet. Zij heeft de operatie overleefd maar is 2 weken erna overleden. Wat je kunt doen is in ieder geval calcium inname zo laag mogelijk te houden. Zowel drinkwater(spa blauw) als brokken (trovet/Science vetcare) en groente als het hooi (timothy hooi). Het medicijn dat ik had gehad was om de steen te helpen vergruizen maar de steen was al zo groot dat dit niet meer werkte. Beterschap met je konijntje!
StamperPluis Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 Bij Huisdierendokter heb je Lysium. Dit wordt o.a. gebruikt bij nierstenen. Er zijn positieve resultaten mee behaald, maar dat is denk ik ook afhankelijk van de grootte van de nierstenen. Ik heb zelf ook een konijn met nierstenen gehad. Helaas kon ik Lysium niet bij haar proberen. Toen we erachter kwamen dat ze nierstenen had waren deze al vrij groot en moest er direct gehandeld worden. De enige optie was toen een operatie, maar dat heeft ze helaas niet overleefd, 2 dagen na de operatie is ze overleden. Het is een vrij zware operatie. Ik denk ook niet dat ik het nog eens zou laten doen mocht 1 van m'n konijnen nierstenen hebben.
Ilonaa1 Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 Ik heb vorige maand mn konijn met nierstenen moeten laten inslapen helaas... 4 weken daarvoor was het geconstateerd, geprobeerd met lysium, urologist te vergruizen maar hielp helaas niet. Ook timothy hooi gegeven. Ze was ruim een kilo afgevallen in die tijd en zag er slecht uit....
marrit84 Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 4 uur geleden zei Sonja1990: 4 uur geleden zei Sonja1990: Ik heb voor mijn konijn toen een medicijn gehad maar weet de naam niet meer, helaas werkte het ook niet. Zij heeft de operatie overleefd maar is 2 weken erna overleden. Wat je kunt doen is in ieder geval calcium inname zo laag mogelijk te houden. Zowel drinkwater(spa blauw) als brokken (trovet/Science vetcare) en groente als het hooi (timothy hooi). Het medicijn dat ik had gehad was om de steen te helpen vergruizen maar de steen was al zo groot dat dit niet meer werkte. Beterschap met je konijntje! Oke was het toevallig Lysium? Wat jammer zeg dat het niet werkte, maar dan heb je tenminste wel alles voor het konijn gedaan wat je kon. Ja ik las idd ook al over het voer, dat het calciumgehalte zo laag mogelijk moet zijn en dat timothy hooi ook weinig calcium bevat. Ik ga het medicijn ook proberen, hopelijk werkt het, zou geweldig zijn. Waar had je dat medicijn gekocht? toevallig bij de huisdierendokther Bedankt voor je reactie
marrit84 Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 15 minuten geleden zei Ilonaa1: Ik heb vorige maand mn konijn met nierstenen moeten laten inslapen helaas... 4 weken daarvoor was het geconstateerd, geprobeerd met lysium, urologist te vergruizen maar hielp helaas niet. Ook timothy hooi gegeven. Ze was ruim een kilo afgevallen in die tijd en zag er slecht uit.... Och wat ontzettend jammer, maar je hebt in ieder geval er wel alles aan gedaan voor haar. Ik ga dat Lysium ook maar proberen, hopelijk heeft ze d'r wat aan Sterkte verder En bedankt voor je bericht
marrit84 Geplaatst: 19 december 2015 Auteur Geplaatst: 19 december 2015 3 uur geleden zei StamperPluis: Bij Huisdierendokter heb je Lysium. Dit wordt o.a. gebruikt bij nierstenen. Er zijn positieve resultaten mee behaald, maar dat is denk ik ook afhankelijk van de grootte van de nierstenen. Ik heb zelf ook een konijn met nierstenen gehad. Helaas kon ik Lysium niet bij haar proberen. Toen we erachter kwamen dat ze nierstenen had waren deze al vrij groot en moest er direct gehandeld worden. De enige optie was toen een operatie, maar dat heeft ze helaas niet overleefd, 2 dagen na de operatie is ze overleden. Het is een vrij zware operatie. Ik denk ook niet dat ik het nog eens zou laten doen mocht 1 van m'n konijnen nierstenen hebben. Ja dat ben ik ook tegen gekomen op internet, lees er wel goeie berichten over. Ga het ook proberen, hoop echt dat ik haar daar mee kan helpen. Maar ontzettend jammer dat je konijn het uiteindelijk niet heeft overleeft. De dierenarts zei ook tegen me van dat het een hele zware operatie zou worden. Dus begin daar sowieso maar niet aan, heb ook nog een andere dierenarts gevraagd hoe die er tegen aan keek, maar die wilde er zelfs al niet aan beginnen, Ik vind het dan ook een te groot risico. Als een dierenarts zegt van dat het een risico is. Bedankt voor je bericht
Sonja1990 Geplaatst: 19 december 2015 Geplaatst: 19 december 2015 1 uur geleden zei marrit84: Ik had het bij de dierenarts gehad en was vloeibaar dus denk niet dat het de lysium was... Lysium is ook een natuurlijk medicijn en dit was een standaard medicijn zeg maar... Ik heb alles gedaan wat kon maar vraag me soms weleens af of ze er nog zou zijn geweest als ik haar niet had laten opereren. Maargoed dat is achteraf praten en terugdraaien kan toch niet meer helaas...
Aanbevolen berichten