Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn konijn is iets te dik, maar hoe kan ik zorgen dat ze geleidelijk afvalt?

We geven volgens het boekje te eten. Klein beetje biks, wat groenvoer en onbeperkt hooi.

Ze heeft een ren, waar ze altijd in kan. Ze is ook erg actief.

We proberen het nu al een paar weken, maar ik zie nog niet echt verschil. Is dat normaal?

Geplaatst:

Hoeveel weegt ze, hoe oud is ze en hoeveel en welke biks geef je? Welke groenten krijgt ze? In hoeveel tijd heb je gemeten of en hoeveel ze afviel? Heeft ze een soortgenootje waarmee ze actief kan spelen?

Geplaatst:
2 minuten geleden zei Rian:

Hoeveel weegt ze, hoe oud is ze en hoeveel en welke biks geef je? Welke groenten krijgt ze? In hoeveel tijd heb je gemeten of en hoeveel ze afviel? Heeft ze een soortgenootje waarmee ze actief kan spelen?

Ik weet niet hoeveel ze weegt. Ze is namelijk heel erg angstig met optillen en wil dat liever niet doen, maar als het verstandiger is om af en toe te wegen dan doe ik dat. Ze is 9 maanden. Krijgt nu 25 gram biks (van dat bruin/groene geperste biks. Ze krijgt afwisseld andijvie, spinazie,wortel.

Ze heeft nog geen maatje, maar we zijn druk op zoek naar een geschikt maatje voor haar!

Geplaatst:

Probeer de wortel al eens weg te laten. Zit suiker in! Wortelloof is wel heel goed! Weet je het merk biks dat je geeft? Je kunt haar in een reismandje wegen. Weeg eerst alleen het mandje, weeg daarna met konijn erin: Trek het gewicht van het mandje eraf. Je kunt haar in het mandje krijgen door het neer te zetten en haar er zelf in te laten lopen. Meestal doen ze dat wel ;)

Geplaatst:
9 minuten geleden zei Rian:

Probeer de wortel al eens weg te laten. Zit suiker in! Wortelloof is wel heel goed! Weet je het merk biks dat je geeft? Je kunt haar in een reismandje wegen. Weeg eerst alleen het mandje, weeg daarna met konijn erin: Trek het gewicht van het mandje eraf. Je kunt haar in het mandje krijgen door het neer te zetten en haar er zelf in te laten lopen. Meestal doen ze dat wel ;)

Oke, bedankt voor je tips. Ga ik zeker wat meedoen! Ik moet even opzoeken hoe het heet. Heb namelijk de zak niet meer, dus even kijken in de dierenwinkel.

Hier is een foto van mijn konijn. Is ze erg te zwaar? Ik vind het heel moeilijk om in te schatten hoe erg het is. Daarom ga ik proberen haar te wegen in een reismand.

image.jpg

Geplaatst:

Ja joh, dat kan ik zo toch niet zien? :lol:

Ze ziet er goed en schattig uit, meer kan ik er niet over zeggen! Weeg haar maar en dan kun je er meer over zeggen. Waarom denk jij dat ze te dik is?

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .