zorro88 Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Hallo, Ik heb twee konijnen Dettow (2,5) en Dotje (+-2). Dettow is een (ex)mannetje en Dotje een vrouwtje. Ze wonen binnen. Nu heeft Dettow al een tijdje (meer dan een week) iederr middag of om de middag wat poep aan z'n billen hangen. Het is ook wat dunner en het stinkt enorm. Maar het ziet er wel echt anders uit dan de blinde darm trosjes... Verder is hij wel net zo lui/actief als normaal, zijn eetlust is top, hij drinkt goed... Er lijkt verder dus niets aan de hand. Maar wij moeten wel geregeld wat poep weghalen... Wat zouden jullie hier mee doen? Al geprobeerd: - Even stoppen met groente en minder groente - Extra hooi voeden... Maar nu heeft hij gisteren bijv. geen groenten gehad en nu heeft hij het toch. Groet KIm
SuzanneKnuffel Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Ik zou hiermee ff de dierenarts raadplegen zodat die kan onderzoeken of er een andere oorzaak is van deze dunne poep.. tot die tijd zou ik effe alleen biks & hooi geven, dus geen groen..
Lienappelsien Geplaatst: 12 december 2015 Geplaatst: 12 december 2015 Ik zou ze even een dag of 3 op alleen hooi en water zetten. Als het dan over is weer rustig biks opbouwen.
zorro88 Geplaatst: 12 december 2015 Auteur Geplaatst: 12 december 2015 Hoi, Ik heb de DA een mail gestuurd en ik neem maandag verder contact op. Misschien is alleen hooi wel een idee. Of hooi en minder biks... Het groen laat ik nu hoe dan ook een tijdje weg. Ik geef Dotje wel apart een beetje groen... Die lust toch maar een of twee soorten groenten haha. Maar Dotje kan ik eigenlijk wel gewoon biks geven. Al is dat erg lastig want ze zitten altijd bij elkaar haha. Even over nadenken. Ik kijk wel even. I.i.g. vast bedankt voor het meedenken. GR Kim
Aanbevolen berichten