iloveChucky Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Is het al duidelijk wanneer Filavac geënt kan worden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edith Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Mijn dierenarts zei vorige week dat hij het vaccin begin / medio april verwacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edith Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 O jee, in dit nieuwe bericht van de Faculteit Diergeneeskunde wordt over begin mei gesproken! http://www.diergeneeskunde.nl/nieuws/2016/03/07/verkrijgbaarheid-cunipravac-variant/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Ik had niet anders verwacht.. Behoorlijk irritant! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edith Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Ja he?! Nog 2 maanden! Nu heb ik toch wel spijt dat ik niet voor de Cunipravac Variant ben gegaan. Mijn konijnen hebben inmiddels de Nobivac gehad, dus dat had mooi samen met de booster gekund. Nu moet ik alsnog 2x naar de dierenarts, maar dan met twee maanden vertraging.... Grrrr! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Dat is dan opnieuw aangepast want paar dagen geleden was het nog medio april. Datum is al zo vaak aangepast. Was voor mij één van de redenen om er niet op te wachten. Werd wel al gewaarschuwd dat releasedatum vaak niet wordt gehaald, maar vindt dit wel heel erg worden. Was het eerste bericht niet half december? Of januari? Hoop dat het er dan wel in september is. Dan zou mijn konijn voor alles moeten worden gevaccineerd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
HildeR Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 6 uur geleden zei ismay: Ik las wel ergens dat het in een aparte spuit gegeven moet worden en op 2 verschillende plekken. Is dat bij jullie ook zo gegaan? Ja 1 links en de andere rechts. Zo weet ze ook precies welke vaccinatie voor evt. bijwerkingen zorgt (bult etc). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 6 minuten geleden zei Suus85: Dat is dan opnieuw aangepast want paar dagen geleden was het nog medio april. Datum is al zo vaak aangepast. Was voor mij één van de redenen om er niet op te wachten. Werd wel al gewaarschuwd dat releasedatum vaak niet wordt gehaald, maar vindt dit wel heel erg worden. Was het eerste bericht niet half december? Of januari? Hoop dat het er dan wel in september is. Dan zou mijn konijn voor alles moeten worden gevaccineerd. Het eerste bericht was februari, eind december/begin januari was voor de Cunipravac. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 4 minuten geleden zei Dollie: Het eerste bericht was februari, eind december/begin januari was voor de Cunipravac. Oke dat is iets minder lang. 3 maanden. Wel net het verschil tussen voor de lente kunnen inënten of niet. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 maart 2016 Delen Geplaatst: 9 maart 2016 Ja en wie zegt dat mei geen juni wordt... Ik was hier al bang voor maar heb toch eerst afgewacht, maar ga nu toch met Cunipravac vaccineren. Gelukkig zijn de meeste konijnen nog wel deels beschermt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nelsonx33 Geplaatst: 10 maart 2016 Delen Geplaatst: 10 maart 2016 Ik ben zojuist gebeld door mijn dierenarts dat ze het vaccin hebben! Ze zijn nu aan het inventariseren hoeveel konijn eigenaren hun konijn(en) willen laten vacineren. Ik word komende week terug gebeld en dan geven ze door wanneer ik langs kan komen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vloems Geplaatst: 10 maart 2016 Delen Geplaatst: 10 maart 2016 5 uur geleden zei nelsonx33: Ik ben zojuist gebeld door mijn dierenarts dat ze het vaccin hebben! Ze zijn nu aan het inventariseren hoeveel konijn eigenaren hun konijn(en) willen laten vacineren. Ik word komende week terug gebeld en dan geven ze door wanneer ik langs kan komen. Welk vaccin? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 10 maart 2016 Delen Geplaatst: 10 maart 2016 Dat vraag ik me dan ook af ja.. Cunivak is verkrijgbaar, maar beschermt niet 100%. Cunipravac Variant wel, en is alleen nog verkrijgbaar in de grootverpakking. De kleinverpakking en de Filavac zijn er echt nog niet.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 11 maart 2016 Delen Geplaatst: 11 maart 2016 Zijn er meer konijnen waarbij Cunipravac Variant tot grotere eetlust leidt? Mijn konijn had het bij de eerste al en nu bij de booster weer. Voerbak binnen een uur leeg (doet hij normaal hele dag mee), hele tijd kooi in om hooi te eten en hij staat continu bij mij op de achterpoten voor wat lekkers. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
belleke Geplaatst: 19 maart 2016 Delen Geplaatst: 19 maart 2016 Toen ik met Mamski bij de dierenarts was even gevraagd of het virus bij ons al actief was. Zij heeft nog geen ziek konijn in de praktijk gehad. Zij krijgen ook dieren via de dierenambulance binnen. Maar ze vertelde dat ze moeilijk aan het vaccin kwamen en maar voor 10 konijnen had. Knuffels Belleke Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
StamperPluis Geplaatst: 19 maart 2016 Delen Geplaatst: 19 maart 2016 Op 11 maart 2016 19:31:28 zei Suus85: Zijn er meer konijnen waarbij Cunipravac Variant tot grotere eetlust leidt? Mijn konijn had het bij de eerste al en nu bij de booster weer. Voerbak binnen een uur leeg (doet hij normaal hele dag mee), hele tijd kooi in om hooi te eten en hij staat continu bij mij op de achterpoten voor wat lekkers. Mijn konijnen zijn na de vaccinatie met Cunipravav Variant (zowel eerste als booster) niet meer gaan eten dan wat ze altijd eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Springkonijn Geplaatst: 19 maart 2016 Delen Geplaatst: 19 maart 2016 ER is ZO veel om door te lezen dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit dus even vraag. Pluis en Doedoe gaan aankomende maand weer naar de da voor hun entingen. Waarmee moet ik ze best laten enten voor de nieuwe konijnenziekte-variant? En hoe lang beschermt deze injectie? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 21 maart 2016 Delen Geplaatst: 21 maart 2016 Op 19 maart 2016 13:46:03 zei Springkonijn: ER is ZO veel om door te lezen dat ik door de bomen het bos niet zie. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dit dus even vraag. Pluis en Doedoe gaan aankomende maand weer naar de da voor hun entingen. Waarmee moet ik ze best laten enten voor de nieuwe konijnenziekte-variant? En hoe lang beschermt deze injectie? April? Je zou de gok kunnen wagen om op Filavac te wachten. Die zou begin mei beschikbaar moeten zijn. Maar de levering wordt elke maand weer vooruit geschoven. Oorspronkelijk zou hij in februari al beschikbaar moeten zijn. Misschien even met dierenarts overleggen of die inmiddels een 'harde' leveringsdatum heeft. Alternatief is Cunipravac Variant of Novarvilap. http://www.uu.nl/nieuws/informatie-voor-dierenartsen-over-de-verschillende-vaccins-werkzaam-tegen-rhd Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Springkonijn Geplaatst: 3 april 2016 Delen Geplaatst: 3 april 2016 Ik lees dit nu pas, maar dank voor je reactie! Ik denk alleen dat ik het enten even moet uitstellen omdat zowel Pluis als Doedoe om een onbekende reden niet of erg weinig aten. Ik ben naar de da geweest, heb medicatie en gedangvoerderd en ze knappen weer op. Maar eerst goed op de pootjes voor ik ze ent, dus mei is heel goed mogelijk. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edith Geplaatst: 8 april 2016 Delen Geplaatst: 8 april 2016 En opnieuw uitgesteld.... http://www.uu.nl/nieuws/levering-vaccin-tegen-rhdv2-uitgesteld Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 8 april 2016 Delen Geplaatst: 8 april 2016 Ik wilde al verontwaardigd reageren maar ik had al op niet eerder dan juni gerekend dus het is nog een meevaller :') zou toch wel erg fijn zijn om van die herhaling af te zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Edith Geplaatst: 8 april 2016 Delen Geplaatst: 8 april 2016 Ja ik kan het beter uit mijn systeem zetten :'). Mijn konijnen zitten nu al een hele poos opgesloten op 1,5 vierkante meter omdat het balkon veel belopen wordt. Ik twijfel erover om ze toch weer het balkon terug te geven. Die is 6 vierkante meter en daarop waren ze veel actiever. Ben jij nog heel strikt met je preventieve maatregelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Domino Geplaatst: 8 april 2016 Delen Geplaatst: 8 april 2016 Pfoe.. ben blij dat mijn dierenarts er gelukkig rap bij was, dan maar een herhaling maar ik hoef in ieder geval niet zo bang te zijn dat ze ziek worden. Ik kom door heel NL heen dus de kans dat ik het meeneem blijft aanwezig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Charita Geplaatst: 13 april 2016 Delen Geplaatst: 13 april 2016 Ben ik toch blij dat ik met cunipravac heb laten vaccineren, booster ook gehad dus voorlopig nergens last van. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 15 april 2016 Delen Geplaatst: 15 april 2016 Ik ook. Hoop wel dat ze het begin september hebben want dan moet hij weer O-) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten