Sanne1993 Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 Even een waarschuwing voor iedereen. Er is waarschijnlijk een nieuwe VHS stam gevonden waar gevaccineerde konijnen ook ziek van worden en zelfs aan kunnen sterven. Pas dus allemaal heel erg op als je bijvoorbeeld in het park hebt gelopen, want je kunt het virus zelf meenemen en overdragen op je eigen konijnen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Koosje Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 Dus nu moeten we verplicht binnen blijven? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzanneKnuffel Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 Wat heeft enten dan nog voor nut als ze 't nu door de enting heen kunnen krijgen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 Je verkleint met inenten hoe dan ook de kans dat ze ziek worden, de inenting beschermd wel tegen myxomatose en tegen de klassieke vorm van VHD. Daarnaast hoop ik natuurlijk dat ze gauw komen met een inenting die ook bescherming biedt tegen deze variant, maar dat zal nog wel even duren. En je hoeft niet binnen te blijven, je moet helemaal zelf weten wat je doet, alleen Sanne wijst je op de mogelijke risico's ;-) http://www.uu.nl/nieuws/landelijke-sterfte-onder-konijnen-als-gevolg-van-vhd-viral-hemorrhagic-disease 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Levtrix Geplaatst: 8 december 2015 Delen Geplaatst: 8 december 2015 Dat is minder dat er waarschijnlijk een nieuwe stam VHD is gevonden.. Het is natuurlijk te verwachten omdat een virus de eigenschap heeft om te muteren. Hopelijk kunnen ze snel een nieuwe enting hiervoor realiseren. Maar zo even thuis aan mn moeder melden omdat we beiden een koppel konijnen hebben. Kan geen kwaad om haar ook even in te lichten hierover. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 8 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2015 Binnen blijven hoeft niet, alleen even opletten dat je niet met dezelfde schoenen en eventueel andere kleding waarmee je net door het park hebt gewandeld lekker de ren gaat verschonen, want dat is dus een risico. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gabber Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Hier nog een waarschuwing via nu.nl onbekend virus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hangoortje Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Een vriendin tipte mij inderdaad via nu.nl. Zie gelukkig dat het hier ook al bekend is. Heb net andere mensen met konijnen in mijn omgeving op de hoogte gesteld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lonja Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Voor degenen die het interessant vinden; er is al een experimenteel onderzoek geweest naar VHD 2: http://www.veterinaryresearch.org/content/44/1/81 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Hangoortje Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Misschien ook iets om de Facebooksite van BunnyBunch te delen om meer konijnen eigenaren te bereiken? Ik weet niet wie deze beheert nu Evee op huwelijksreis is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2015 Evelien doet dat nog steeds zelf, ik kan wel even vragen of het lukt om zoiets te plaatsen ;) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Protocol voor opvangen is bekend: http://www.diergeneeskunde.nl/nieuws/2015/12/08/sterfte-onder-konijnen-door-vhd/ Wij gaan vooralsnog dicht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2015 Heel vervelend, maar lijkt me wel even een goed idee. Zeker als je in een besmet gebied zit! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus85 Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Beangstigend ook dat je weinig aan een konijn merkt. Woon in de buurt van Nijmegen dus voorlopig maar even niet meer met schoenen het huis in (konijn loopt los in huis). Lopen veel wilde konijnen hier in de omgeving. Ontwikkelen van een vaccin duurt vast ook weer maanden of niet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 9 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2015 Het ontwikkelen van een vaccin hoeft niet zo lang te duren. Het goedkeuren van het vaccin helaas wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
StamperPluis Geplaatst: 9 december 2015 Delen Geplaatst: 9 december 2015 Dierenkliniek Wilhelminapark heeft op Facebook een heel stuk over het nieuwe virus RHD2 geschreven. Er staat ook vermeldt dat er in Frankrijk (waar de virus al sinds 2010 actief is) gewerkt wordt aan het ontwikkelen van een vaccinatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iloveChucky Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 Hallo, mijn vader kwam net bij mij en zei dat er gisteren op het nieuws was geweest dat er een nieuw konijnenvirus is en dat het daardoor afgeraden wordt om gras te geven. mijn vader zei dat er geen naam werd genoemd en dat het dus volledig nieuw was. mijn vraag is nu, weten jullie hier ook van? Is er nog meer informatie over? groetjes iloveChucky Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Het gaat om het rhd2 virus. In dit topic wordt er ook over gepraat http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/7086-myxomatose-en-vhs-uitbraken/ Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
iloveChucky Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 bedankt! is er ook een bepaalde plek in nederland waar het (veel) is? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Op dit moment in wordt het vooral veel gezien in Utrecht/Nijmegen en Groningen, maar het is een virus dat zich makkelijk verspreid Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dipsy Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 Ik woon op een half uurtje van nijmegen..... dus ook gevarenzone? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Ik zou er op dit moment sowieso rekening mee houden, maakt niet uit waar je woont Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 Is het misschien een idee al deze topics samen te voegen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 10 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2015 Ja dat is inderdaad wel een goed idee. Ik verplaats alle berichten dan denk ik naar dit topic, zodat het myx/vhs melding topic weer schoon is :) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
snuffie en ik Geplaatst: 10 december 2015 Delen Geplaatst: 10 december 2015 Is er in België ook gevaar? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten