:-) Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 Hoi, ik weet dat ik er nu niets meer aan kan doen, maar ik had een paar jaar terug twee zwarte hangoor konijnen gekocht van een oeps-nestje broer en zus dus. de enige twee zwarte konijntjes van het nest. helaas zijn ze toen een halfjaar na elkaar overleden eerst de voedster (ze was 's nachts ontsnapt en de volgende ochtend vonden we haar onder het hok) de ander had na vrij snel een nieuw maatje om eenzaamheid te voorkomen maar een halfjaar later overleed ook het rammetje op een onverklaarbare manier (naar de DA gebracht en is daar helaas dood gegaan) ik den dat er iets verkeerd heeft gezeten in het DNA, hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt? (ik had al een goede band met ze opgebouwd en ik was ook al begonnen met het leren van trucjes en kunstjes)
ShinLi Geplaatst: 8 december 2015 Geplaatst: 8 december 2015 Helaas zijn konijnen soms moeilijke diertjes als het aankomt op ziekte. Heb zelf vanavond ook één van mijn konijntjes dood gevonden zonder enkele zichtbare redenen. Soms is het gewoon hun tijd of zit het binnenin gewoon niet goed wat wij niet kunnen zien. Soms zijn ze wel ziek maar laten ze het ook niet zien, konijnen kunnen dit goed verbergen omdat het proeidieren zijn.
reusje1985 Geplaatst: 9 december 2015 Geplaatst: 9 december 2015 Het is vooral belangrijk de konijnen goed in de gaten te houden. Anders dan bij bijv een hond of kat , is een konijn dat niet eet een noodsituatie. Niet iedereen weet dit of zijn wat laks hierin en wachtten te lang af. Ik denk dat mede hierdoor onnodig konijnen sterven. De zomaar gefokte nestjes en de broodfokkers , zonder te letten op gezondheid etc kunnen ook veel problemen geven idd.
Aanbevolen berichten