liekeklaassen Geplaatst: 3 december 2015 Geplaatst: 3 december 2015 Ik gaf net mijn 2 konijnen eten, en het viel mij op dat Snickers aan één oog een wat dik oogvlies heeft. Ik denk dat ze dus een onstoken oog of een ontstoken traanbuis oid heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb het net schoongemaakt met afgekoeld gekookt water. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar in verhouding met haar andere oog is het vliesje in de ooghoek een heel stuk dikker. Ik wil vannacht iig even aankijken en morgen de DA bellen wat zij ervan zeggen. Ik heb 2 foto's toegevoegd. Het zijn niet de duidelijkste foto's, maar mevrouw zit niet graag stil. Helemaal niet nadat ik haar oog heb schoon gemaakt haha. Wat is jullie mening?
Sanne1993 Geplaatst: 3 december 2015 Geplaatst: 3 december 2015 Ik zou inderdaad even langs de dierenarts gaan voor het geval er antibiotica nodig is. Dat kun je inderdaad wel tot morgen afwachten
liekeklaassen Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Geplaatst: 4 december 2015 Afspraak staat zo om 15.15 uur. Aangezien ik volgende week ook een tijd naar het buitenland ga en mijn vriend dan oppast, dit allemaal voor de tijd nog maar even laten checken.
liekeklaassen Geplaatst: 4 december 2015 Auteur Geplaatst: 4 december 2015 Nou volgens de DA was het inderdaad een ontstoken oogje. Heb nu Cavasan zalf mee gekregen. Zou na een paar dagen al verbetering moeten zien. Was er mooi bij tijd bij. Oog is ook nog gecontroleerd op beschadigingen, maar dat had ze niet. Afwachten maar weer en hopen dat de zalf aanslaat.
Aanbevolen berichten