Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Een 3 tal weken ben ik met mijn konijntje Knabbel naar de dierenarts geweest omdat ze een heel kale plek in haar nek had.

We wisten wat het was want ze heeft dat in april ook gehad. In april hebben ze een biopsie gedaan en toen zagen ze dat ze een soort schimmel heeft.

Toen hebben we Knabbel een maand apart in een kleinere bench gezet met water vermengd met antibiotica. Dit was toen mooi genezen.

De dierenarts heeft mij een 3 tal weken terug Baytril meegegeven waarvan ik elke dag 0.5 ml moet inspuiten (we vonden het wat sneu om haar terug apart te zetten). Dit gaat heel goed en de plek in haar nek is mooi aan het genezen. Vorige maandag ben ik met haar op controle geweest en de dierenarts stelde voor om nog 2 weken door te doen om zeker te zijn dat alles uit haar systeem is.

Toen ik gisteren haar een spuit wou geven voelde ik iets raar op haar rug. Als ik iets beter op haar rug kijk zie ik een korstje (zie foto). Ik weet niet hoe ze het gekregen heeft. Mijn zus en ik hebben ook verder op haar lichaam gezocht en hebben niks verder gevonden.

Moeten we daar iets aan doen? Of is dat zoals bij mensen dat als er een korstje op een wondje zit dat het al aan het genezen is?

Alvast bedankt.

Groetjes.

IMG_0710.JPG

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik korstjes altijd laten zitten, dat hoort bij het proces van "reparatie". Valt er op een gegeven moment vanzelf vanaf. Tenzij je vindt dat dat niet snel gaat, vreemd uit gaat zien, konijn anders doet dan normaal, dan wel even langs de DA.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .