Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vanavond de konijnen eten gegeven. 3 van de 4 kwamen direct eten. Jack bleef in een hoekje zitten en heeft oveduidelijk pijn. Ik kan hem makkelijk oppaken, wat nórmaal niet kan. Ik vermoed dat hij last heeft van gas. Zijn acbterkant is ook een beetje nat. Zijn buik voelt niet hard aan. Wel loopt hij raar, precies of het doet pijn aan zijn buik.  Heb hem nu pijnstiller gegeven en binnen uur mogen we nr dierenarts. Twas precies niet met zijn goesting want  hij vroeg kan dat morgen niet. Nee morgen kan het te laat zijn. Is er nog iets dat ik kan doen buiten pijnstiller geven? Drinken doet hij wel.

Geplaatst:

Z.s.m. door de dierenarts laten beoordelen lijkt mij het beste. Ik ga met buikproblemen altijd direct naar de dierenarts. Ondanks dat ik best wat ervaring heb, vind ik dat doodeng. Zelf behandelen is ook lastig als je niet zeker bent wat er is.

Beterschap!

Geplaatst:

Ja ik zou het ook niet weten. Pfff mogen pas om 9 u gaan. Vind het zo erg om te zien als ze pijn hebben. Hopelijk verlicht de pijnstiller toch al wat pijn. 

Geplaatst:

Zijn darmkes lagen bijna stil. Dierenarts herft darmstimulerend middel gegeven, antibiotica en dwangvoeder. Eten eet hij nog niet zelfstandig, maar drinken wel. Hij staat nu in de slaapkamer. Ff nu in een meter kooi, maar tis maar v paar dagen tot hij beter is. Hopelijk is hij vlug beter. 

Geplaatst:

Pfff situatie nog hetzelfde. Hij eet nog niet ( krijgt dwangvoeder), maar ik zie ook geen keutels. Kga sebiet bellen nr dierenarts of hij binnen mag, w moet sebiet beginnen werken. Wat kan ik nog doen?

Geplaatst:

misschien heel voorzichtig zijn buikje wat masseren? Van boven naar beneden met je vingertoppen. Waarom heeft hij eigenlijk antibiotica gekregen vroeg ik mij af?

Geplaatst:

Vervelend Jill, hopelijk wordt hij snel beter! Bij Loof, toen ze ziek was, heb ik gemerkt dat ze natuurlijke dingen het snelst terug begon te eten. Gras, hazelaar, wilg,... het is nu natuurlijk niet echt meer het juiste seizoen maar misschien valt er nog wat te vinden. 

Geplaatst:

ik hoop zo dat alles goed komt. Kheb er deze nacht van wakker gelegen. Hij is allesinds wel in goede handen bij de dierenarts. Alleen geen idee hoe het komt dat hij ineens zo ziek is. De andere 3 mankeren niets. 

Geplaatst:

Misschien een stomme vraag, maar hoe meet je de temperatuur van konijnen, De dierenarts zegt dat dit niet kan. Hij voelt wel wat koud aan, maar ze gingen hem wat opwarmen.

Geplaatst:

De dierenarts had dit nog niet bij konijnen gedaan. Nochtans geeft hij altijd een doeltreffende behandeling. Hij heeft Jack toch al een aantal keer opgelapt.

Geplaatst:

Inderdaad in het poepgaatje. De temperatuur mag niet te laag worden anders raken ze in shock. En de normale temperatuur van een konijn ligt net iets hoger dan de normale temperatuur van een mens. Ik dacht tussen de 38-39.5 graden. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .