Ga naar inhoud

Tanden verwijderen konijn


Xanne

Aanbevolen berichten

Hallo op aanraden van mijn dierenarts heb ik vanmiddag bij mij 2 jarig dwerg"klomp" zn tanden laten verwijderen. omdat ze olifantentanden  had en om de 4 weken terug moest komen. Mijn vraag is ze is om kwart voor 3 geholpen en ik heb haar kwart over 3 op kunnen halen. Ze hebben haar een spuitje gegeven zodat ze sneller uit de narcose zou komen etc. Maar ze geeft nu 3 uur later geen kik ligt de hele tijd stil heeft haar hoofdje pas 1 keer bewogen. Heb haar op bed in dekens liggen (niet te strak) is dit normaal? Ik heb geen pijnstillers of iets meegekregen. Maar ze heeft zelfs nog niet gelopen etc en als ze niks wou eten moest ik haar dwangvoeren na 18;00, dat hebben ze me wel meegegevn. Mijn vraag is hierbij klopt dit dat ze amper beweegt? Is dat normaal dat ze nog niet gelopen heeft etc? Ik probeer haar met een spuitje zonder naald water toe te dienen zodat ze iets vocht krijg, maar er zit geen beweging in arm beest

image.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gebeld en ze zeiden dat het vanzelf wel weer gebeurd, ik kijk het nog een uur aan anders ga ik na een andere dierenarts bellen. Ik heb haar net gedwangvoerd en ze at een klein beetje had het halve zakje maar gedaan maar ze zit nu weer tegen de kruik aan deze is lauw en ligt weer onder haar dekentjes maar het leek alsof ze weer iets beter uit de ogen keek maar ik wacht af. Niet te lang natuurlijk

image.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk zou nu al bellen, ik vind het niet goed klinken. Ze hebben haar ook wel erg snel meegegeven, en zeker zo zonder pijnstillers kan ik me goed voorstellen dat ze zich echt niet goed voelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ik vind dat ze haar te snel hebben meegegeven. Normaal hoort een konijn goed wakker te zijn voordat het weer naar huis mag, en pijnstilling lijkt me in dit geval toch ook wel belangrijk. Zorg in ieder geval dat je konijn goed warm ligt, en ook een beetje in het donker. Hopelijk gaat het snel beter met haar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder pijnstillers moet, aangenomen dat ze na de ingreep wel een pijnstiller gekregen heeft, op dit moment geen probleem zijn. Het lijkt er meer op dat ze ofwel niet wakker is gespoten na de ingreep ofwel heel slecht op de narcose reageert, of een combinatie. Ze had allang wakker moeten zijn.

Overigens even in het algemeen gezegd: Konijnen hebben vaak opvallend weinig pijn na het verwijderen van de tanden is mijn ervaring, het doet mij al zeer als ik naar die vaak nog bloederige bekkies kijk maar die beesten doen echt alsof het niets is. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze was wel wakker gespoten daar stond ik bij, had gebeld en kon met haar terrecht en ze heeft een spuit met pijnstiller gehad.  Ze is weer zichzelf en huppelt weer vrolijk door het hok heen, alleen nog helpen met eten want ze eet nog niet uit haar zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig gaat het weer goed. Hopelijk gaat ze ook weer snel zelf eten. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heel vreemd vind dat je je konijn zo snel na de ingreep weer kon meenemen. Bij mijn dierenarts kan ik m'n konijnen pas halen als ze goed wakker zijn. Ze krijgen bij de dierenarts na een ingreep standaard pijnstilling. Verder krijg ik dan ook pijnstilling (en darmstimulerend middel) mee naar huis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gaat goed heb gister met haar en een kruik op bed gelegn ze huppelt aardig rond, verder eet ze nog niet dus ik dwangvoer nogsteeds. Ja ik vind het heel vreemd als ik hoor dat jullie de konijnen op mogen halen nadat het goed wakker is en pijnstillers meekrijgen. Maar dan weet ik dat voor de volgende keer dat ik niet meer naar hem toe ga! Bedankt voor alle tips en informatie heeft me erg geholpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .