Knuffeltje Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Heb ik weer eens een vraagje...Hoeveel slaapt een konijn eigg?Ik kan er in komen hoe ouder hoe meer, maar Woez is pas 3.Ze doet of een flink middagdutje of een flink ochtenddutje.Of wie weet is het niks en zie ik het nu toevallig steeds omdat ik werkloos ben en veel thuis...Maar het valt wel op, Kruim is jong, van april en die springt en die doet en dan zit Woez er lekker soezelig naast met halfdichte oogjes. Verschilt het per konijn hoeveel ze slapen?
Sanne1993 Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Konijnen zijn schemerdieren en zijn daarom vooral laat in de avond en vroeg in de ochtend actief. Het is dus niet zo heel gek dat je ze overdag veel ziet suffen
Lonja Geplaatst: 12 november 2015 Geplaatst: 12 november 2015 Konijnen slapen zo'n 8 à 9 uur per dag. Van nature verdeeld over zo'n 4 uur achter elkaar op het midden van de dag en zo'n 4 uur achter elkaar in het midden van de nacht. Zij zijn best een grote uitzondering op andere prooidieren omdat die bijna allemaal minder lang achter elkaar slapen, die doen meer hele korte slaapjes tussendoor.
Aanbevolen berichten