kleineik Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Hallo allemaal, Ik had graag een iets vrolijker gesprek gestart maar helaas is 1 van mijn 2 buns ziek.ze heeft chonish snot en krijgt wanneer het slechter gaat gewoon een kuurtje en hierbij knapt ze altijd direct op. Het is een hele sterke bun met de wil om kost wat kost door te gaan. Vorige week vrijdag zag ik bij het opstaan heel weinig keuteltjes op haar wc. Welgeteld 2 stuks. Ik wist gelijk dat het niet goed zat dus alvast infacol gehaald voor babys. In de middag zag ik het al ze draaide veel en at niet. Dus begonnen met infacol eerst 2ml dan elk uur 0,5ml. tott beter ging, Toen ging ze weer eten. Maar nog steeds geen poep. Volgende dag eten maar ng steeds geen poep dus ik ben zaterdag dan gelijk naar da gegaan. Hij zei idd dat haar darmen stil liggen. Zachte massage helpt en heb novadox meegekregen 2x daags. Ook stimuleren om te bewegen. Nu woensdag eet ze ng maar ze heeft duidelijk pijn, de knarst met momenten en loopt een beetje stuntelig (door pijn zei de da)ze eet wel goed en drinkt en er is elke dag meer poep maar ze blijft maar knarsen en raar lopen. ik geef haar ook ng infacol.Ik heb het ng nooit zolang meegemaakt 5 dagen :( Ik ben al lang blij dat de poepjes groter en meer worden en dat ze eet maar zien dat ze ongemakkelijk zit maakt me zon zorgen :( Kan iemand zeggen wat ik nog kan geven van kruiden, middelen? dank jullie wel
Sanne1993 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Infacol doet niks met de darmmotiliteit, dat is echt tegen gas, dus heeft bij stilliggende darmen niet veel nut. Novadox ook niet, dat is een antibioticum. Weet je zeker dat het Novadox was en niet Novacam? Een pijnstiller lijkt me namelijk wel heel prettig voor haar. Ik zou ook de dierenarts vragen voor Cisaral en/of Metocloral, daarmee wordt namelijk wel de motiliteit gestimuleerd. Verder inderdaad lekker laten bewegen voor zover dat haar lukt.
kleineik Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 o sorry novacam is het idd ik dacht echt dat ik het goed geschreven had. Al die medicijnen ga je door elkaar halen ik ga het morgen na het werk (9u sochtens ) gelijk langs de da om cisaral. Bewegen lukt haar wel maar idd stuntelig en beetje stijfjes. Andere bun kont ook steeds zo zielig kijken van wat is er met je ? Ik voel me zo machteloos zou de pijn direct willen wegnemen, arme schat. maar ik moet blij zijn dat ze wel zelf ng eet. Dwangvoeren is ook zo stressvol als ik dat kan vermijden ,.. liever. Nu eet ze graag de gewone biks, groeten (witlof, wortelloof, peterselie, munt.) Alleen hooi heb ik haar ng niet zien eten, zal ik overgaan op kruiden? tijm enzo?
kleineik Geplaatst: 11 november 2015 Auteur Geplaatst: 11 november 2015 kont = komt , jeetje wat gaat het lekker met typen
Aanbevolen berichten