Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik ben al meerdere malen met mijn konijn Dommel naar de dierenarts geweest en ik ben ten einde raad. Hij heeft namelijk open wondjes en korsten op zijn kin en ik heb geen idee wat het kan zijn. Hopelijk herkent één van jullie het en hebben jullie tips. Uiteraard ga ik niet zelf dokteren en overleg ik het met mijn dierenarts, maar zelfs die weten niet wat het is. 
Waar hij al tegen behandeld is:

- eerst dachten we een verwonding van buitenaf, 2x een antibiotica kuur gehad en dagelijks gespoeld. 

- steeds ging het weg en keerde het weer terug, toen behandeld voor syfilis. Niets geholpen, hij heeft ook geen wondjes bij zijn penis 

terwijl de plekken nu al ruim 6 maanden herhaaldelijk terugkeren. 

- de laatste keer is syfilis door de dierenarts uitgesloten, hij had het vermoeden van een allergie. 
  ik heb de waterbak vervangen door flesjes, een nieuwe voerbak gegeven, nieuw hooi en andere bodembedekking. 

Het is nu sinds alles vervangen is ongeveer een maand goed gegaan, maar nu zijn de plekken dus weer terug. Wie weet wat dit kan zijn? Dat zou de reddende engel zijn! 
Verder eet dommel gewoon goed, zowel brokken als hooi en de kiezen zijn ook nagekeken en daar ligt het probleem ook niet. Ik ging vandaag zijn nagels knippen en hij het leven in zijn nagels zijn wel heel licht, dus ik vermoed lichte bloedarmoede. Ik ga hoe dan ook met hem naar de dierenarts, maar wie weet heeft iemand het eerder meegemaakt en kan me precies vertellen wat het is. 

Bedankt voor het meedenken alvast! 

Geplaatst:

Klinkt inderdaad wel alsof hij er symptomen van heeft. Hij heeft namelijk ook wel vieze voorpootjes, misschien toch maar weer een kuurtje dan inderdaad. Kijken of ze dit keer een zwaardere antibiotica kunnen geven. 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .