Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 ik wil natuurlijk wel dat ze in een goed schoon hok en kamer komen als ze net uit de operatie komen, zonder dat ze ontstekingen krijgen ect.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Waarmee moet ik rekening houden tijdens en na de sterilisatie??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Daarvoor hoef je het hok niet helemaal te ontsmetten hoor goed schoonmaken en kranten/handdoeken erin is voldoende.Ik zou zorgen dat je pijnstilling, dwangvoer en evt cisaral/metacloral drops in huis hebt. Verder dingen die ze erg lekker vinden zodat ze snel weer gaan eten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 oké, bedankt.Ik zal toch wel pijnstilling mee krijgen van de dierenarts lijkt mij?Katoen bodembedekking is niet goed genoeg? Het moeten handdoeken zijn?Ze krijgen de hele kamer dan wel gewoon hoor!Die wil ik sowieso goed schoonmaken omdat er 1 dame aan het sproeien is.Maar echt ontstemmen is dus niet nodig??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Dat zou ik wel even navragen.Gewone bodembedekking kan aan de wond blijven hangen dus dat is niet zo handig. Ik heb destijds oude tafelkleden gebruikt. Ik heb ook extra opgelet dat ze niet al te druk gingen doen zoals springen maar dat viel mee.Ontsmetten heb ik toen niet gedaan nee, maar dat kun je doen als dat fijner voelt. Evt met dettol. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Nee, ontsmetten is niet nodig en wat je op de grond legt maakt niet uit, zo lang het maar niet in de wond kan prikken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Het is alleen voor in de wctjes.Moet ik dat aan de dierenarts vragen of wat? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Ik zou ook in de wctjes geen prikspul leggen. Ook daar kan dat in de wond prikken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Ik zal de dierenarts wel vragen of katoen kan..Maar krijgen ze niet een soort rompertje aan dan?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Moet ik nog met iets belangrijks rekening houden?Of dingen in huis halen?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bart lover Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 Het handigste is denk ik als je dit met de dierenarts overlegt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 12 november 2015 Delen Geplaatst: 12 november 2015 oké, bedankt.Is het handig om snugglesafe bij de hand te houden of is dat niet nodig?Zoja, ik heb er nu 1 voor 2 konijnen? Is dat genoeg? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Een snuggle safe is altijd handig om achter de hand te hebben bij zieke dieren. Ik weet niet of je ze na de operatie thuis meteen weer samen zet, maar je kan altijd nog een frisdrankfles vullen met warm water en daar een doek omheen wikkelen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ja, ze worden ook samen gesteriliseerd, dus ze zijn alle 2 zwak, en dan denk ik dat ik ze het best gewoon bij elkaar kan laten toch?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Dat denk ik ook. Mochten ze toch vervelend naar elkaar gaan doen of teveel rennen dan kan je ze altijd nog tijdelijk uit elkaar halen. Ik denk dat ik ze in eerste instantie ook gewoon samen zou laten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ik heb Ilona en Fiona, ook twee zusjes, waren ook onrustig t.o.v. elkaar en de rammen, ook samen gelaten na castratie. Ging eigenlijk goed, ze hadden genoeg aan zichzelf, en vielen elkaar niet lastig. Je kunt ze altijd nog scheiden, mocht het niet goed gaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ja, dat klopt, en als het dan niet goed gaat, dan komen er 2 rammen bij.12 vierkante meter ongeveer, daar kan je wel eventueel 4 konijnen op houden toch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lienappelsien Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ja hoor, daar kan je prima 4 konijnen op houden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Want ik wil zo graag een rammetje erbij, maarja, dan houd je natuurlijk dat er 1 buiten de boot valt, dus zal ik waarschijnlijk 2 bij moeten, maar eerst even kijken of de sterilisatie helpt.Ben zo zenuwachtig voor dinsdag hé (dan worden ze gesteriliseerd), Ben zo bang dat de dierenarts belt met het nieuws dat het er 1 niet heeft overleefd. PFFF....Is dat normaal dat je zenuwachtig bent om zoiets? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ja hoor, zenuwen zijn heel normaal . Het is achteraf gezien vaak nergens voor nodig, want gelukkig gaat het vrijwel altijd goed, maar het blijft toch een beetje spannend. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 13 november 2015 Delen Geplaatst: 13 november 2015 Ja inderdaad, en hoe je het ook wend of keert, het zijn JOU dieren, en ze horen bij je gezin.....Maar ik hoop maar dat het goed gaat.Wanneer mogen ze weer naar huus? Als ze goed wakker zijn??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Nu worden ze dinsdag gesteriliseerd, maar nu blijkt pluis dus schijnzwanger. En druk met een nesje maken. Is het dan verstandig het door te laten gaan?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
evadonatella Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Ik zou zeggen juist van wel dan is ze meteen geholpen aan haar hormonen en zul je geen schijnzwanger konijntje meer hebben. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 15 november 2015 Delen Geplaatst: 15 november 2015 Is echt heel grappig om te zien. Maar dan laten we het dus maar wel doorgaan hahahaha......... Bedankt ;) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 november 2015 Delen Geplaatst: 17 november 2015 Vandaag was het zoveel. Ze zijn gesteriliseerd, Maar nu vraag ik me af, wat ik morgen moet doen? Thuis blijven of gewoon werken? Ik wil morgenochtend kijken of ze gegeten hebben, ik dwangvoer ze met alvarit. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten