Gast Geplaatst: 7 november 2015 Delen Geplaatst: 7 november 2015 Ik kom de konijnenkamer in en wat merk ik: Pluis gaat in 1x aanvallen op daisy en laat urine lopen?Ze lijkt nog wel vrolijk rond te lopen, maar ontloopt Daisy volledig.En ze maakt een raar geluid'?Wat moet ik nu doen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vloems Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik ken je verhaal verder niet, dus misschien is iets meer info wel handig. Zijn het een gecastreerde ram en voedster?Hoe oud zijn ze?Ben je bezig met een koppeling? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Het zijn 2 voedsters uit de opvang.En ze weten dus niet hoe oud ze zijn omdat het vondelingen zijn.Nee, ze zaten al sinds het begin bij elkaar de voedsters.Nu zit ik te twijfelen of ik ze zal laten steriliseren?maar ik weet niet of dat helpt na elkaar toe?En anders misschien een gecastreerde ram erbij? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Sterilisatie geeft geen garantie ... Als je de ruimte hebt zou je kunnen kijken of een geholpen ram de balans kan brengen bij de twee dames.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik heb een hele kamer. Dat is zo'n beetje 16 á 17 m2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Dat klinkt als ruimte genoeg Dan zou je er desnoods nog 2 bij kunnen zetten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja, ik wil het dan eventueel eerst proberen met 1 rammetje. Maarja, dan heb ik dus 3 konijnen en zal er altijd 1 buiten de boot vallen waarschijnlijk, dus ik denk dat ik er 2 rammetjes bij doe? Of zal ik dan beter een voedster en een ram erbij kunnen doen? Wat is wijsheid?Het is wat mijn moeder zei: Je hebt 2 mogelijkheden.Dat is er of 1 weg doen ( na 2 á 3 maand, heb je al een band opgebouwt)En proberen een ram er bij te nemen.Maar ik kan het niet, om er 1 weg te doen denk ik? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik heb zelf ervaring met een drietal waar er inderdaad 1 buiten de boot viel. Maar ik zie ook foto's op facebook waar een drietal prima gaat... Maar als je daar bang voor bent zou je 2 rammen kunnen proberen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja, en mijn moeder zei: Ja zegt ze: Het is allemaal wel euk dat je dat wilt, maar als ze ziek worden, kun je dan de kosten wel dragen?Want je woont net op jezelf. En of ik dat dan wel kon betalen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sonja1990 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 op zich heeft ze daar wel een punt natuurlijk Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja, maarja, ga je er vanuit dat ze allemaal tegelijk ziek worden dan? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sanne1993 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Er zijn een hoop dingen besmettelijk, dus die kans is niet eens zo heel klein. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
evadonatella Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Het kan. Je moet overal rekening mee houden en DA kosten zijn erg duur. Je bent gauw rond de €100 kwijt per ziek konijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja,Heb ik al ervaring mee. Had ze allebei een x ziek. En was 140 euro kwijt voor ze allebei.Maarja, leg ik elke maand 100 euro op zij. Dan red ik dat wel.... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
evadonatella Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja dat is best wel wat. Maar goed, de enige die jouw portemonnee het beste kent ben jij zelf natuurlijk.Wel goed dan om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten en dan een keuze te maken. Succes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja, das waar...Ik kan sowieso deze week nog geen rammetje uitzoeken.Dus ga deze week kijken hoe het tussen die 2 verloopt. Als het goed gaat, dan denk ik dat ik geen rammetje neem. Al wil ik dat vanaf het begin, want het is inderdaad de kosten die dan eventueel de das om doen natuurlijk.En ik ze niet te kort doen omdat ik het niet kan betalen als ze ziek worden, want dat is de bedoeling niet helemaal natuurlijk he Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reusje1985 Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Hou er wel rekening mee dat jij het rammetje niet uitzoekt, maar de konijnen dat eigenlijk doen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 oké, bedankt.Ik haal ze bij de DOC op (DierenOpvangCentrum) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Hebben ze daar verstand van koppelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ja, zeer zeker, daar koppelen ze heel veel Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Christaaa Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik geloof dat ik in dit geval sterilisatie wel zou overwegen. En dan een ram erbij als tweede optie Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik denk ook dat castratie wel de moeite waard is. Bij 2 van mijn voedsters bleek het achteraf beter om er nog een exram bij te zetten maar het vervelende gedrag is wel iets verbeterd na de castratie.Bij een vriendin van mij was het wel de oplossing, haar voedsters zijn nu weer dikke maatjes.Je kunt het altijd proberen met 1 ram en er later nog een bijkoppelen mocht 1 niet genoeg zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 november 2015 Delen Geplaatst: 8 november 2015 Ik laat Daisy sowieso castreren. Want zij is aan het sproeien. Dus haar laat ik dat sowieso doen en Pluis wil ik dat ook laten doen. Kijken of het dan beter is, en anders inderdaad een ex-ram erbij proberen... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Ze worden volgende week dinsdag gesteriliseerd.Nu wil ik dan maandagavond de hokken ontsmetten, maar waarmee kan ik dat doen? En hoe moet ik dat doen?En ze worden alle 2 tegelijk geholpen. Alvast bedankt Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SuzanneKnuffel Geplaatst: 10 november 2015 Delen Geplaatst: 10 november 2015 Azijn/water geloof ik dat de meesten 't mee doen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten