:-) Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Hoii,We hebben een konijn en die is wat aan de brede kant. nu vroeg ik me af of dat bij haar mogelijke ras hoort (ze is altijd al vrij stevig geweest) of dat ze toch te dik is.ze krijgt de normale hoeveelheid voer
NaOomkuuHh Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Wat voor ras is je konijn? Grote rassen hebben meer aanleg voor een wam, waardoor ze wat dikker lijken. Maar geen een ras/ konijn hoort te dik te zijn. Als je over de rug aait hoor je de ruggengraat en ribben een beetje te kunnen voelen, maar ze moeten niet uitsteken. Wat is een ''normale hoeveelheid'' voer voor jou? Een konijn mag ongeveer 20 gram per kilo te krijgen. Dus als je konijn 2 kilo hoort te wegen, mag hij 40 gram voer. Dat is veel minder dan wat de meeste konijnen krijgen. Verder zijn brood, fruit en wortel dikmakers, dus die kun je beter niet geven als je konijn te dik is.Hoeveel ruimte hebben je konijnen? Als ze veel kunnen bewegen worden ze natuurlijk ook minder snel dik.
:-) Geplaatst: 1 november 2015 Auteur Geplaatst: 1 november 2015 Ras is onbekend, maar de grootte te zien is het denk ik gewoon een normaal konijn. Voer inderdaad de 20 gram per kilo, ze weegt ongeveer 3 kilo. Onbeperkt hooi. Ze kan gras eten in een ren.Een wam heeft ze en de ruggengraat kan ik ook voelen, maar omdat ze best wel breed is denk ik dat ze te dik is.
NaOomkuuHh Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Kun je de ribben ook nog een beetje voelen?Die 20 gram is een richtlijn, dus als je vindt dat ze daarmee te dik wordt kun je minder voeren. Blijkbaar heeft ze dat niet nodig dan.
Domino Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Ik vind persoonlijk 20 gram per kilo konijn veel te veel. Ze krijgen hier met z'n 2en rond de 40 gram Sience Selective en ze wegen samen denk ik een kleine 6 kilo.
evadonatella Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Ik merk ook dat Jip z'n bdk laat liggen als hij al een paar gram meer krijgt dan normaal. Ze krijgen bij mij samen ook niet zo veel. Ik vind hooi en groenvoer het belangrijkste.
NaOomkuuHh Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Van ss hebben ze ook minder nodig dan van andere biks. Daarvan is de richtlijn geloof ik 10-15 gram.
Lienappelsien Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Ik voer mijn nijnen meer. Dat hebben ze nodig, want anders worden sommige te mager. Het zijn richtlijnen, dus je moet per konijn kijken of dat goed, teveel of te weinig is. Wordt je konijn te dik, dan geef je hem wat minder, wordt hij te mager, dan geef je wat meer. Als je konijn een dikke wintervacht heeft lijkt hij misschien dikker dan hij is. Ik zou, zoals Naomi al aangaf, eens goed voelen.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Als je de beentjes kunt voelen zitten zegmaar, 't bot, zijn ze dan te dun?
Lienappelsien Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Je mag de ruggengraat voelen en de ribben ook een beetje. Je voelt het vanzelf als het echt een gratenbak is. Die heupbotten voel ik ook altijd wel wat, dat is niet erg.
SuzanneKnuffel Geplaatst: 2 november 2015 Geplaatst: 2 november 2015 Oke haha ik dacht toen ik dat voelde WOW! maar verder voel ik niet heel duidelijk de ruggengraat ofzo.. wel wat maar nier overdreven veel..
Aanbevolen berichten