Ga naar inhoud

Snot


Paaseitje

Aanbevolen berichten

Mijn konijn is nu 6 jaar en afgelopen zomer begon hij last te krijgen van snot. We zijn nu een paar maanden verder en in deze maanden hebben we 3 verschillende antibioticas gekregen maar niks helpt. Op dit moment is hij zo nat,, het lijkt wel alsof er water uit zijn neus komt. Hij houdt het niet bij.

Eerlijk gezegd weet ik me geen raad meer en vind ik het zo erg om te zien dat zijn leven draait om zich zelf schoon te maken. Heeft iemand tips of adviezen voor mij??

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.debijenhof.nl/propolis/


Ā 


http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/2928-antibioticum-propolis-bijenbalsem.html


Ā 


http://www.imkervereniginghaaksbergen.nl/index.php/bijen/geneeskunde/propolis


Ā 


Veel leesplezier! Dat jij vind dat natuurlijke middelen niet bestaan of niet werken, prima. Dan mag ik dat een ander nog wel als tip geven, bij Ilona werkt het wel degelijk heel goed.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat natuurlijke middelen niet bestaan of niet werken, waar lees je dat in godsnaam? Ik zeg ook nergens dat je het niet als tip mag geven.

Ik geef alleen aan dat ik het een ongelukkige woordkeuze vind omdat een natuurlijk antibioticum gewoon niet bestaat en natuurlijk spul is niet op de wetenschap gebaseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen enkel bewijs dat propolis werkt tegen snot. in 1 van die stukken staat zelfs:

"Propolis heeft echter niet de kracht van de reguliere antibiotica, zodat bij ernstige problemen toch de reguliere vorm gebruikt dient te worden."

Als er dus echt iets is, moet je gewoon met de dierenarts overleggen voor het juiste middel. Wat TS beschrijft lijkt mij zeker een 'ernstig geval'.

Mijn advies zou echt zijn weer naar de dierenarts te gaan. Bij snot die niet reageert op standaard behandeling: kweken om de bacterie te identificeren. Verder uitsluiten dat er iets met de neus zelf aan de hand is (strootje wat vast zit, kieswortel die doorgroeit, etc) of dat er een ander probleem is (allergie oid).

Beterschap en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn were war dagen verder met bactrimel. Het constante Niezen is gestopt. Hij heeft ook niet meer die waterige neus. Nu heeft hij een gele neus en niest hij om het half uur een Keer of 2. Geen idee of dit vooruitgang is. Dierenarts zei dat ik door most zetten met de ab..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen, vanuit mijn medische kennis, dat de overgang van een waterige naar een gele neus geen vooruitgang is. Geel betekent m.i. infectie. Je DA zal niet voor niks zeggen dat je door moet gaan. Het is in ieder geval al heel goed dat het niezen minder is geworden, waarschijnlijk minder irritatie omdat het snot nu stropiger is? Ik roep maar even wat zo door mijn hoofd gaat.


Hopelijk gaat het gelige gauw weg. Succes!


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .