Mariko Tulner Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Hallo,Ik ben hier nieuw en op dit moment maken ik en mijn vriend ons zorgen.Sinds een paar weken hebben wij een jong konijntje (Mikki)Zij is in augustus (als ik het goed heb) geboren.Sinds vandaag bewoog ze haar hoofdje wat raar naar rechts.Na wat onderzoek op het internet hebben wij besloten om naar de dierenarts te gaan.We hebben nu injectie spuitjes gekregen en die moeten wij tot en met maandag aan haar geven.En bij de dierenarts zelf heeft ze ook allemaal prikjes gehad.Nu dus het volgende. Haar hoofdje gaat steeds meer naar rechts staan. Ze is wankelig.Ze lijkt een beetje dronken. Ze eet wel maar drinkt niet heel veel. Worteltjes wil ze wel gelukkig.Ze is dus heel jong nog en de dierenarts zei tegen ons dat we haar hebben gekocht met die ontsteking.Ze komt bij de welkoop weg en ik hoor net dat het daar niet helemaal gaat zoals het moet.Komt iemand dit bekend voor? Kan iemand mij hier meer over vertellen?Groetjes
Proetski Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Welke medicijnen heeft ze gehad en waar wordt ze voor behandeld? De symptomen doen me denken aan E. cuniculi, maar het kan ook een middenoorontsteking zijn geloof ik. Dierenartsen behandelen vaak voor dat laatste maar meestal is het toch EC. Dat wordt behandeld met Panacur of Fenbenzol en de behandeling duurt 4 weken.Op bunnybunch maar ook op de website van dierenkliniek Wilhelminapark staat veel informatie over E. cuniculi en de behandeling. Mijn konijn heeft het ook gehad, al twee keer, en hij liep ook alsof hij dronken was. Hij knapte gelukkig na een aantal dagen op maar soms duurt het 2 weken of wordt het alleen maar erger...Veel beterschap voor Mikki
Sanne1993 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Bij zo'n jong konijntje vind ik het niet heel vreemd om eerst te behandelen tegen middenoorontsteking. Dat ligt meer voor de hand dan EC denk ik. Beterschap voor het konijntje
Mariko Tulner Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 Mijn vriend zei dat het een oorontsteking was. Dus denk dan een middenoorontsteking. Geneest dat goed? Hoop dat ze gauw wat opknapt!
Roglejoe Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Hallo,Ik ben hier nieuw en op dit moment maken ik en mijn vriend ons zorgen.Sinds een paar weken hebben wij een jong konijntje (Mikki)Zij is in augustus (als ik het goed heb) geboren.Sinds vandaag bewoog ze haar hoofdje wat raar naar rechts.Na wat onderzoek op het internet hebben wij besloten om naar de dierenarts te gaan.We hebben nu injectie spuitjes gekregen en die moeten wij tot en met maandag aan haar geven.En bij de dierenarts zelf heeft ze ook allemaal prikjes gehad.Nu dus het volgende. Haar hoofdje gaat steeds meer naar rechts staan. Ze is wankelig.Ze lijkt een beetje dronken. Ze eet wel maar drinkt niet heel veel. Worteltjes wil ze wel gelukkig.Ze is dus heel jong nog en de dierenarts zei tegen ons dat we haar hebben gekocht met die ontsteking.Ze komt bij de welkoop weg en ik hoor net dat het daar niet helemaal gaat zoals het moet.Komt iemand dit bekend voor? Kan iemand mij hier meer over vertellen?GroetjesNou dit is dus een harde leerschool voor je . En erg sneu voor jou en je nijn.Er zijn zoveel mensen die lieve tamme nijntjes thuis hebben. Ik heb 3 tweede hands nijnen en zo lief en gezond .Ik lees even mee. Ik leer graag.Veel beterschap voor je nijn en sterkte voor jou.
Roglejoe Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Welke medicijnen heeft ze gehad en waar wordt ze voor behandeld? De symptomen doen me denken aan E. cuniculi, maar het kan ook een middenoorontsteking zijn geloof ik. Dierenartsen behandelen vaak voor dat laatste maar meestal is het toch EC. Dat wordt behandeld met Panacur of Fenbenzol en de behandeling duurt 4 weken.Op bunnybunch maar ook op de website van dierenkliniek Wilhelminapark staat veel informatie over E. cuniculi en de behandeling. Mijn konijn heeft het ook gehad, al twee keer, en hij liep ook alsof hij dronken was. Hij knapte gelukkig na een aantal dagen op maar soms duurt het 2 weken of wordt het alleen maar erger...Veel beterschap voor MikkiHoe werkt dat dan met panacure dat kan je zo bij de DA halen . Maar hoe vaak moet je ze dat geven dan? Ik gebruik het voor mijn honden en voor mijn schildpadden ook maar dan tegen wormpjes.
Proetski Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Behandeling met panacur tegen EC duurt 4 weken en 2 keer per dag. Ik kreeg pillen (voor schapen), die moest ik oplossen in water om zo de goede dosering te krijgen. Er is ook panacur paste maar dat heb ik nooit gebruikt. E. cuniculi zit in de hersenen dus er is een veel hogere dosering nodig dan voor wormen in het maag/darmstelsel.Oorontsteking kan ook op andere plekken in het oor zitten geloof ik, heb er zelf geen ervaring mee. Heeft de dierenarst in haar oren gekeken? Een oorontsteking is niet altijd zichtbaar maar als hij wel iets heeft gezien weet je het in ieder geval zeker. Weet je welke medicijnen ze nu krijgt?Nogmaals beterschap voor Mikki!
Rian Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Pillen voor schapen? Oplossen in water? Volgens mij heeft de moderne dierenarts tegenwoordig Fenbendrops
Gast Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 De pillen zijn vaak goedkoper heb ik gehoord
Proetski Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 De moderne dierenarts is ook wat prijzig *kuch*
Mariko Tulner Geplaatst: 30 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2015 Heb echt geen idee wat voor medicijnen het zijn. Hij heeft het meegekregen in een kaal wit doosje en op de spuitjes zelf staat ook niets. Het zijn van die spuitjes met daarop een naald met een melk achtig goedje er in. Niet veel dat zeker niet.Ja ze hebben wat testjes gedaan toen en het wees het meeste op een oorontsteking.Ze is verder goed de nacht door gekomen. Eet en drinkt nog altijd zoals ze eerst en huppelt vrolijk rond. Het ene moment trekt haar hoofdje meer naar rechts dan de andere keer. Het drukte een beetje op het evenwichtsorgaan zei de da.Spuitje geven vonden we een beetje moeilijk. Zo klein beestje, we vonden het gewoon zielig. Maar het is toch gelukt.
Sonja1990 Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Een middenoorontsteking heeft inderdaad ook als symptoom de scheve kop. Maar met antibiotica injecties zou dit moeten verbeteren. Bij mijn Snip ben ik ook begonnen met antibiotica tot ik na een week zag dat het slechter ging en het toch om E.cuniculi bleek te gaan ondanks dat haar oor vol viezigheid zat. Goed in de gaten houden en kijken of het verbeterd. Je hebt panacur ook in vloeibare vorm, misschien duurder dan tabletten maar naar mijn idee gaat het er wel makkelijker in. Beterschap met je konijntje!Prikken voelt zielig, maar het is voor het goede doel moet je dan maar denken
Sanne1993 Geplaatst: 30 oktober 2015 Geplaatst: 30 oktober 2015 Klinkt als duplocilline Dat is inderdaad best vervelend spul om te geven.
Rian Geplaatst: 31 oktober 2015 Geplaatst: 31 oktober 2015 Ik heb het idee dat Fenbendrops vooral geschikt is voor konijnen, het kost niet veel (vind ik) en het is makkelijk te geven in de juiste dosis. Het is dus je eigen keuze: Ga je voor goedkoper en daarmee wat minder praktisch (schapentabletten), of ga je voor duurder (voor zover je het duur vindt) en meer praktisch.
Mariko Tulner Geplaatst: 3 november 2015 Auteur Geplaatst: 3 november 2015 Ondertussen gaat het een stuk beter. Ze draait niet meer naar rechts met haar hoofdje en is hartstikke levendig. 2
Aanbevolen berichten