Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik lees de laatste tijd dat er veel konijnen zijn met rare of zachte keutels op dit forum.

Nou heb ik sinds een aantal weken mijn konijnen (1 koppel en 1 alleenstaande ram) naar binnen gehaald, en sindsdien vind ik af en toe plakpoep.. Het andere koppel zit nog buiten en hebben nergens last van en deze blijven ook buiten.

2 weken terug hebben ze perongeluk iets te veel voer gekregen dus toen was het iets meer plakpoep, nu is het echt af en toe dat ik eens zachte plakpoep vindt (eens in de zoveel dagen).

Bij het koppel heb ik het idee dat ze beide er last van hebben, de ram iets meer. Die eet dan ook iets meer brokjes.

De alleenstaande ram heeft inmiddels al geen last meer.

Ik probeer zo weinig mogelijk brok te geven, ze krijgen 20gr per kg lichaamsgewicht. Daarnaast onbeperkt hooi van de boer, wat ze graag en veel eten.

Ze eten en drinken goed, zijn actief en ogen niet ziek. De plakpoep stinkt wel ontzettend.. Ik ga denk ik toch maar even met de ontlasting naar de dierenarts.

Wat denken jullie, wormen? Alsnog te veel brok? Ik wilde in ieder geval mijn verhaal delen met jullie en ben benieuwd naar ervaringen van jullie en wat er bij de dierenarts uitkomt.

Geplaatst:

Ik denk in dit geval niet gelijk aan wormen.

Bij plakpoep kan het goed werken om een paar dagen alleen water en hooi te geven tot het over is. Daarna weer rustig opbouwen met de brokken. Ik weet niet of je ook groente/fruit voert, maar het zou eventueel ook aan een van die dingen kunnen liggen. Of misschien verdragen ze de brok die je nu voert gewoon niet goed.

Geplaatst:

Ik denk in dit geval niet gelijk aan wormen.

Bij plakpoep kan het goed werken om een paar dagen alleen water en hooi te geven tot het over is. Daarna weer rustig opbouwen met de brokken. Ik weet niet of je ook groente/fruit voert, maar het zou eventueel ook aan een van die dingen kunnen liggen. Of misschien verdragen ze de brok die je nu voert gewoon niet goed.

Ja in het begin zijn ze dus even op dieet geweest en dat hielp wel redelijk. Ik kon dus ook merken toen ze iets te veel kregen het weer meer werd, dit was 2 dagen dat ze wat te veel kregen doordat ik ze zelf niet voerde. En nu krijgen ze gewoon wat ze mogen, toch weer even geen brok dus? En wat als het daarna toch weer begint? Dan standaard heel weinig voeren?

Wat ik vreemd vind is dat het is begonnen toen ze van buiten naar binnen zijn gegaan. Ze krijgen verder geen groenten en fruit, en dezelfde brok als anders.

Ik dacht in eerste instantie ook niet aan wormen, ik zie ook geen wormen of een rare kleuren.

Geplaatst:

Je kan natuurlijk altijd een ontlastingonderzoek laten doen als je het echt niet vertrouwd, maar ik denk dat het in dit geval zonde is van je geld :P

Aan de ene kant denk ik dat er inderdaad niks aan de hand is, ze zijn actief, vrolijk en ogen helemaal gezond en ik maak me eigenlijk ook geen zorgen.

En aan de andere kant denk ik, waarom nou steeds, moet ik nog minder voeren, zijn ze gewoon gevoelig of is het toch iets met de gezondheid.

Nu las ik net andere topics door en daar vertellen ze over wormen en andere mogelijke oorzaken, dus ging ik twijfelen en vandaar dit topic dus.

Altijd fijn om even iemands mening over de situatie te horen, bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .