Eva93 Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Mijn konijntje piept sinds vanochtend ineens zwaar bij het ademhalen.Vanochtend toen ze gevoerd werd nog niet, ongeveer 2 uur later wel. Ze eet en drinkt nog prima, keutels zijn goed en ze is zoals altijd erg actief. Maar ik maak me er wel erg bezorgd over. Haar neusje is schoon, ze niest niet en je ziet geen snot oid. Is dit iets waarmee ik vandaag nog naar de dierenarts moet of kan ik dit een dag aankijken en morgen gaan?De dierenarts die weekenddienst draait was net niet bereikbaar, die ga ik straks alsnog proberen te bellen. Maar misschien weet iemand hier wat ik het beste kan doen?
SuusjeB Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Als ze nog levendig is en goed eet kan je denk ik wel wachten tot maandag. Misschien heeft ze een beetje kou gevat of heeft ze een infectie aan haar longentjes.
Vloems Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Dit soort dingen is erg moeilijk in te schatten als je het konijn niet ziet. Het is inderdaad belangrijk dattie eet. Ik zou in dit geval goed in de gaten houden of ie benauwd is, want in dat geval zou ik wel meteen naar een dierenarts gaan. Goed trouwens dat je al gebeld hebt, gek dat er niet werd opgenomen.
Eva93 Geplaatst: 25 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2015 Bedankt voor de reacties! Had uiteindelijk mn eigen dierenarts te pakken gekregen, die vond het ook vreemd omdat het zo plotseling was dat piepen. Mocht het even aankijken omdat ze verder zo goed was en anders morgen langskomen.Kom net uit mn werk vandaan en ze schijnt al 3 uur niet meer te piepen, ademhaling klinkt weer goed. Nog steeds erg actief en goed eten, dus hopelijk morgen nog steeds een goede ademhaling.
SuusjeB Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Fijn! Hopen dat ze ook niet meer gaat piepen! Misschien was het gewoon een eenmalig iets
Eva93 Geplaatst: 29 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2015 Tot nu toe lijkt het er inderdaad op dat het eenmalig was, gelukkig ze had wel wat rare keutels de dag erna, maar in de loop vd dag waren die ook weer prima.
Aanbevolen berichten