Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kijk net naar de nijntjes,ze lopen los, en zie in hun voer bakje water-overgeefsel zegmaar liggen. Nu lopen hier ook 3 hondjes rond, die teveel gedronken kunnen hebben en 't in dat bakje eruit hebben gegooit,maar nu vroeg ik me af of dit ook van de konijntjes kan zijn??

Geplaatst:

Konijnen kunnen alleen iets opspugen als het nog niet goed is ingeslikt. Zij kunnen dus niet overgeven zoals wij mensen dat kunnen.

Geplaatst:

Nee, konijnen kunnen niet overgeven, daar hebben ze een te sterke cardiasphincter voor :P

Cardiasphincter? Ik krijg alleen maar Engelse resultaten op Google.

Geplaatst:

Cardiasphincter? Ik krijg alleen maar Engelse resultaten op Google.

De maag heeft twee sphincters eentje bij de slokdarm, die heet de cardia en eentje bij de dunne darm, die heet pylorus.

Geplaatst:

Nee, echt overgeven kunnen ze niet.

Maar heb wel eens gezien dat ze bijna stikten in een brokje en dan een zooi slijm mee kwam uit neus en bekje. Absoluut geen fijn gezicht, maar gelukkig wel goed gekomen. Het zou het kunnen zijn, maar kan ook gewoon van de hondjes zijn.Ā 

Geplaatst:

Nee, echt overgeven kunnen ze niet.

Maar heb wel eens gezien dat ze bijna stikten in een brokje en dan een zooi slijm mee kwam uit neus en bekje. Absoluut geen fijn gezicht, maar gelukkig wel goed gekomen. Het zou het kunnen zijn, maar kan ook gewoon van de hondjes zijn.

Dat heb ik ook inderdaad al 2 keer meegemaakt. Een rotgezicht maar het kwam er gelukkig wel uit.

Geplaatst:

Ik heb ook meegemaakt dat mijn konijn zich verslikte in haar brokjes en toen kwam er ook een hoop zooi uit haar neus en bekje. Zij heeft het helaas niet gered, ondanks alle pogingen :(. Maar konijnen kunnen inderdaad niet overgeven zoals wij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .