Coconijntje Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Hoi allemaal, Ik heb twee konijntjes, een ram en voedster van rond de 3 jaar. Toen ik vanmiddag even wat hooi ging bijvullen, zag ik dat er best veel zachte blindedarmkeutels in het hok lagen. Ze zijn zindelijk, en doen hun behoefte in zo'n toiletbak in het hok. Normaal vind ik nooit keutels naast die bak tenzij hij vol zit, en ik ben nog nooit echt blindedarmkeutels tegengekomen. De bak is gisteren nog verschoond dus ik vroeg mij af waarom een van beiden (of allebei) de bdk niet opeet. Ik heb ze even bekeken en vond Coco (ram) wat slomer en suffiger dan normaal, maar of er een verband is, weet ik niet. Ik had gehoord dat gemengd of teveel voer een oorzaak kan zijn, maar ik voer altijd een gewone hoeveelheid Selective brokjes en ik verwacht dus niet dat het daaraan kan liggen. Ik vraag me dus af of iemand weet wat er misschien aan de hand kan zijn, en of ik me überhaupt zorgen moet maken.
Sanne1993 Geplaatst: 11 oktober 2015 Geplaatst: 11 oktober 2015 Ik zou een paar dagen helemaal geen biks meer geven, alleen water en hooi. Als het dan niet weg is zou ik ermee naar de dierenarts gaan
Coconijntje Geplaatst: 11 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2015 Misschien wel een goed idee, alleen weet ik niet zeker welke het is of dat ze beiden de bdk niet opeten. Moet ik ze dan ook apart zetten om te kijken welke het is? (dat kan in hun hok).
SuusjeB Geplaatst: 12 oktober 2015 Geplaatst: 12 oktober 2015 Ik vind ze ook nog wel eens, misschien hebben ze er dan gewoon even geen trek er in? Die van mij ruikt er soms aan en dat trekt ze d'r neus op... Die van mij krijgt ook wel eens te vaak snoepjes dus het kan best zijn dat het aan (te)veel voer ligt. 1
Aanbevolen berichten